סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  116 הרוגים מתחילת השנה בתאונות דרכים ברחבי הארץ  |  


             
_________
 












 
משאיות דאף מאז ומתמיד היו טובות ועכשיו הן אפילו טובות יותר
דף הבית >> עמודי כתבות >> משאיות דאף מאז ומתמיד היו טובות ועכשיו הן אפילו טובות יותר
12-6-17

"משאיות דאף מאז ומתמיד היו טובות ועכשיו הן אפילו טובות יותר" כך פתח את דבריו, אלן וייל סמנכ"ל השיווק של תשתית, יבואנית משאיות דאף בישראל.
וייל דיבר ביום עיון, בשיתוף איגוד קציני הבטיחות שהתקיים בשבוע שעבר בחברת תשתית ויועד לקציני בטיחות שתחת ניהולם ציי משאיות.


ה-XF החדשה של דאף - פחות צריכת דלק, פחות זיהום, יותר יעילות בהובלה

יום העיון היה מעניין ומגוון והאירוח היה לבבי ומסביר פנים. ביום העיון נישאו הרצאות ע"י אלן וייל סמנכ"ל השיווק של תשתית בנושא המשאיות הכבדות החדשות של דאף דגמי CF ו-XF. אמיר בנדל, מהנדס החברה, הסביר אודות המכללים המשופרים במשאיות החדשות, התאמת משאיות דאף החדשות לחוק האוויר הנקי ואלטרנטיבות במקום סולר להזנת מנועים. סיור מרתק במתחם התיפעולי המשוכלל והגדול של תשתית, חתם את החלק הראשון של יום העיון.  



קציני הבטיחות בעת הסיור בשטח התיפעולי של "תשתית"

המוסך המרכזי של דאף ברמלה מכיל לא פחות מ-23 תאי עבודה המשרתים כ-50 משאיות הנכנסות מדי יום למוסך. במוסך ליפטים עד 52 טון. דגש מיוחד ניתן לנושא הבטיחות בעבודה ובקרת איכות על הטיפולים והתיקונים הנעשים במוסך. למוסך שרות של מחלצי דרך הניתן 24/7.


אלן וייל, סמנכ"ל שיווק של "תשתית" נושא דברים בפני באי יום העיון

כאמור, וייל ייחד דבריו לשני דגמי דאף הכבדים החדשים CF ו-XF המתאפיינים ביותר הספק מנוע בסל"ד נמוך, יותר חיסכון בדלק, יותר אוירודינמיות, יותר יעילות בהובלה ופחות צריכת דלק, פחות עלויות אחזקה ופחות רעש מהמנוע. הדגמים החדשים מצטיינים בחיסכון של עד 7% בתצרוכת הדלק. חסכון זה מתאפשר ע"י מערכת העברת כח משופרת המושגת ע"י מנועים וגירים רובוטים חדשים (traxon), מבנה אוירודינמי משופר ועוד שיפורים שכולם יחד מביאים לתוצאה המיוחלת (ראה פרוט במצגת מצורפת). כתוצאה מכל השיפורים שהוכנסו בדגמים החדשים, הספק המנוע גדל ובסל"ד נמוך מושג הספק גבוה, דבר התורם הן לחיסכון בדלק וגם מן הסתם לפחות זיהום אוויר. וייל ציין עוד את עלויות האחזקה שהינן נמוכות יחסית, את המנוע השקט, סביבת הנהג המפנקת, תכנה חדשה ומערכות אוטומטיות השומרות על ניצול נכון, בטיחותי וחסכוני של המשאיות החדשות. עוד הוסיף וייל כי תשתית מקיימת הדרכות לנהגים העתידים לנהוג במשאיות אלו על מנת להביא לנהיגה נכונה, חסכונית ויעילה בהן.

לעיון במצגת של ה-XF ו-CF החדשים - לחץ כאן


עו"ד דומריצקי בהרצאתה בנושא:"הגבול הדק בין אחריות קצין הבטיחות בתעבורה לבין אחריותו של הממונה על הבטיחות בעבודה"

בחלק השני של יום העיון דיברה עו"ד כרמית דומריצקי ממשרדו של עו"ד פלוך המתמחה בדיני תעבורה על: "הגבול הדק בין אחריות קצין הבטיחות בתעבורה לבין אחריות הממונה על הבטיחות בעבודה". הרבה התלבטויות ואי בהירויות באשר לגבולות האחריות בין שני נושאי מישרה אלו קיימים בקרב קציני הבטיחות ועו"ד דומריצקי נגעה בדבריה בדיוק בדברים אלו ועמדה על הדקויות בין אחריות קצין הבטיחות לבין הממונה על הבטיחות. בין יתר דבריה, חידדה עו"ד דומריצקי את השוני בין אחריותו של קצין הבטיחות בתעבורה לבין אחריותו של הממונה על הבטיחות  בעבודה. לדברי עו"ד דומריצקי, עיקר ההבדל בין שני בעלי המקצוע הוא בכך שקצין הבטיחות בתעבורה אחראי על הבטיחות הקשורה לאופן נהיגתם וכלי הרכב של עובדי המפעל, בעוד שהממונה על הבטיחות בעבודה אחראי על תקלות הנובעות המביצוע עבודה של עובדי המפעל. עו"ד דומריצקי הביאה דוגמאות  הממחישות את ההבדלים בין גיזרת האחריות של כל אחד מבעלי המקצוע אלו.  

לעיון במצגת "הגבול הדק בין אחריות קצין הבטיחות בתעבורה לבין אחריות הממונה על הבטיחות בעבודה" - לחץ כאן



אמנון אשד נושא דברים בפני באי יום העיון

הרצאה נוספת ניתנה ע"י אמנון אשד, מדריך מוסמך למפעילי מלגזות וכלי שינוע. הרצאתו הייתה בנושא: "כלי שינוע והרמה - מי ראשי לנהוג ובאלו כלים".
מסתבר כי קיימים סוגים רבים של מלגזות, כלי שינוע והרמה וכל כלי דורש הסמכה אחרת ממפעיליהם. אשד סקר את מרבית הכלים הקיימים בשוק והסביר איזו הסמכה נדרשת על מנת להפעיל כל אחד מהם.  
 




 


 

 


 


 




 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 












להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 
    

 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים