סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
התל אביבים הינם עברייני התנועה הגדולים ביותר בישראל
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 15) >> התל אביבים הינם עברייני התנועה הגדולים ביותר בישראל
20-5-15

התל אביבים הינם עברייני התנועה הגדולים ביותר בישראל
 
מספר ההרוגים בתאונות הדרכים בשלוש השנים האחרונות עולה ועולה.
אחת הסיבות המרכזיות לכך, היא הקיצוץ בתקציב אגף התנועה במשטרה,
וחוסר היכולת שלהם לבצע אכיפה יעילה כתוצאה מכך. לא רחוק היום,
שבו לא תהיה הרתעה מספיקה והנהגים בישראל לא יהססו לבצע עבירות
תנועה שמסכנות את חי כולנו. 
 
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני משטרת ישראל, בשנת
2014 ניתנו 316,397 דוחות בגין עבירות תנועה ביישובים השונים. בין
העבירות בגינן ניתנו דוחות: נסיעה במהירות מופרזת, נסיעה תחת
השפעת אלכוהול או סמים, עקיפה בניגוד לחוק, נסיעה באור אדום,
אי ציות לתמרורים ועוד.
 
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אם משרד התחבורה ימשיך  
בקיצוץ התקציב למאבק בבטיחות בדרכים, לא תהיה מספיק אכיפה
בכבישים והרחובות יהפכו למערב הפרוע. חייבים להעביר תקציב לאגף
התנועה במשטרה בכדי להגביר את האכיפה ולהרתיע את ציבור הנהגים
מלבצע עבירות תנועה, בכדי למנוע מהם לסכן את כולנו".
 
התל אביבים הם עברייני התנועה הגדולים ביותר בישראל
 
  • בתל אביב ניתנו 51,685 דוחות בגין עבירות תנועה בשנת 2014
  • בירושלים ניתנו 34,416 דוחות בגין עבירות תנועה בשנת 2014
  • בחיפה ניתנו 18,647 דוחות בגין עבירות תנועה בשנת 2014
  • באשקלון ניתנו 12,242 דוחות בגין עבירות תנועה בשנת 2014
  • בחולון ניתנו 10,882 דוחות בגין עבירות תנועה בשנת 2014
  • באשדוד ניתנו 10,347 דוחות בגין עבירות תנועה בשנת 2014
  • ברמת גן ניתנו 9,995 דוחות בגין עבירות תנועה בשנת 2014
 
בשנת 2012 החליטו במשטרה על מעבר לאכיפה "איכותית" כדבריהם
ומתחילת תכנית "המפנה" ועד כה, חלה ירידה של כ-40% בכמות הדוחות
שניתנו לנהגים, בעקבות מיקוד אכיפה איכותית (1,057,575 דוחות לעומת
614,470 דוחות בשנת 2014). התוצאות מראות כי בשנתיים האחרונות
התכנית כשלה ביכולת להוריד את המספר ההרוגים בכבישים ואף יותר
מכך, נרשמה עליה חדה בהרוגים. לכן כלל לא ברור האם אותה אכיפה
איכותית מרתיעה את הציבור מלבצע עבירות תנועה חמורות שמסכנות את
החיים של כולנו.
 
בסוף שנת 2013, סימנה משטרת ישראל 168 רחובות אדומים ומסוכנים,
בכ-40 ערים ברחבי המדינה, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. באותם
הרחובות נרשמו לפחות שלוש חמורות תאונות בשנת 2013, או 12 תאונות
בסך הכל באותה השנה או 60 תאונות דרכים בין השנים 2010-2013. בנוסף
נבדקו סוג העבירות שבגינן התרחשו תאונות הדרכים ברחובות אלו כמו: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה
מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד. אילו הייתה יותר אכיפה מ
שטרתית ברחובות אלו, הציבור היה נרתע, מספר עבירות התנועה ו
הדוחות בהן היה יורד ואיתם גם מספר תאונות הדרכים והנפגעים.









 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים