סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
מ-1 בפברואר: אופנועים יוכלו לנסוע לראשונה בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון המשך 17 >> מ-1 בפברואר: אופנועים יוכלו לנסוע לראשונה בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב
10-1-16
מ-1 בפברואר: אופנועים יוכלו לנסוע לראשונה בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב
 

במסגרת הניסוי שימשך כשישה חודשים, יתאפשר לראשונה לאופנועים וקטנועים לנסוע בשישה נתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים וצמתים נוספים באזור תל אביב. משרד התחבורה בוחן אפשרות להרחיב את הניסוי לנת"צים נוספים בארץ  
 
בשורה טובה לרוכבי הדו-גלגלי. החל מ-1 בפברואר, יוכלו רוכבי אופנועים וקטנועים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) מרכזיים במטרופולין תל אביב, במסגרת פיילוט עליו החליט שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.
 
במהלך הניסוי שימשך כשישה חודשים, יתאפשר לראשונה לאופנועים וקטנועים לנסוע בשלב הראשון בשישה נתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים ובארבעה צמתים, באזור תל אביב. לדבריו, בימים אלה משרד התחבורה בוחן אפשרות להרחבת הניסוי לנת"צים נוספים במטרופולין תל אביב ובערים נוספות בארץ.
 
מדובר בנת"צים הבאים: רחוב אבן גבירול, בין רחוב יהודה המכבי לנורדאו (לכיוון דרום), רחוב אבן גבירול, בין ז'בוטינסקי לפנקס (לכיוון צפון), רחוב אבן גבירול, בין מלכי ישראל לשאול המלך (לכיוון דרום), רחוב המסגר בין רחוב יצחק שדה לרחוב הרכב (לכיוון דרום), דרך נמיר (לכיוון צפון), בין תחנת דלק רמת אביב עד רחוב איינשטיין ודרך נמיר (לכיוון דרום), בקטעים שבין רחוב רוקח ליהודה המכבי ויהודה המכבי-ההלכה. במקביל, נבחנת אפשרות לאפשר נסיעה של אופנועים בנת"צ לאורך כל דרך נמיר ואבן גבירול ברצף.
 
בנוסף לכך, תותר נסיעה של אופנועים וקטנועים בצמתים הבאים: רחוב אבן גבירול-כיכר רבין (לכיוון דרום) לפני הצומת, רחוב אבן גבירול-ז'בוטינסקי (לכיוון דרום) לפני הצומת, דרך נמיר עד רחובות עגנון ולבנון (לכיוון צפון) לפני הצומת ורחוב אבן גבירול-יהודה המכבי (לכיוון צפון), אחרי הצומת.

הניסוי ייערך על ידי צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר. יצוין כי הניסוי סוכם ואושר על ידי עיריית תל אביב על סמך המתווה שגובש במשרד התחבורה.
 
ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב בתקופת הפיילוט היא נכונה, בטיחותית ותחבורתית. "אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה מוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות", הוסיף השר כץ.
 
הפיילוט ילווה בתצפיות ומעקב אחר התנהגות האופנועים והקטנועים, ויערכו מדידות של נפחי תנועה ומהירויות הנסיעה בנת"צים ובנתיבי נסיעה סמוכים. עיקר התצפיות והמדידות יערכו באמצעות מצלמות קבועות שיצלמו את כלי הרכב בנת"צ ובנתיב הנסיעה הסמוך. בצמתים יבוצעו הצילומים באמצעות מצלמות הבקרה של עיריית תל אביב.
 
בנוסף לכך, יוצבו מוני תנועה ואימות נפחי תנועה בנת"צים שישמשו באמצעי משלים למצלמות הוידאו. מצלמות וידאו יוצבו גם על חלק מהאוטובוסים ועל מספר אופנועים שישמשו לתיעוד מצבי התנועה בנת"צים.
 
משרד התחבורה יבחן כיצד ההסדר החדש מתקבל בקרב משתמשי הדרך השונים, ובעיקר בקרב הנהגים והולכי הרגל. הפיילוט ילווה באכיפה ממוקדת בנתיבים ובקמפיין הסברה שיידע את הציבור הרחב על ההסדר החדש בנת"צים.


 





 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים