סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
המחסור בנהגים הפך לבעיה לאומית כלכלית
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון (המשך 16) >> המחסור בנהגים הפך לבעיה לאומית כלכלית
8-3-15


בתמונה: שמעון סודאי בשולחן עם גבי בן – הרוש, עוזי יצחקי ואבנר פלור

בכנס מועצת המובילים והתאחדות בעלי מפעלי הובלה שנערך בתאריך 3/3/15 במרכז האירועים אווניו, במעמד שר התחבורה ישראל כ"ץ, השתתפו כ – 200 אנשי מטה ומנהלי חברות הובלה ובכירים מענף ההובלה והתחבורה.
 
שר התחבורה לחברות ההובלה בכנס מועצת המובילים: "אתם תהיו שותפים מרכזיים בפיתוח הנמלים החדשים...נסדיר את מעמד הנהגים והכשרתם... התחרות תמיד מביאה לגידול של נפח השוק הקיים ולכן נצטרך יותר נהגים."
 
גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "המחסור בנהגים הפך לבעיה לאומית – כלכלית, עם כל הכבוד לפיתוח התשתיות והנמלים, מי יתפעל את זה?"
 
עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה: "אנו מטפלים בסוגיית הנהגים מול הצבא במטרה להפוך נושא זה לסוג של מקצוע מועדף, בשיתוף מועצת המובילים"
 
בתמונה: שר התחבורה ישראל כץ עם יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש
ומנכ"ל מועצת המובילים דוד כוכבא

בין המשתתפים בכנס היו גבי בן הרוש, יו"ר המועצה וההתאחדות, דוד כוכבא, מנכ"ל המועצה וההתאחדות, שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות, ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, ישראל כץ, שר התחבורה, עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, מהנדס אבנר פלור, סמנכ"ל תנועה בכיר, משרד התחבורה, משה וייצמן, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה,  דוד חיון, יועץ מומחה לגז טבעי, סער שפיר, סגן מנהל התכנית לאומית לתחליפי דלקים במשרד רה"מ, עמית לוזון, מנהל חטיבת איתוראן , Online אמיל קרעין, מנכ"ל כלמוביל, ניר פרוגל, מנהל חטיבת פרויקטים והנדסה, כלמוביל, יובל פלג, סמנכ"ל תפעול ושירות, חטיבת "תשתית" בתעבורה, יעקב נאסה, משנה למנכ"ל קומט את פרוגרס, ערן ועקנין, מנכ"ל דלק טן, יורם כהן, מנכ"ל דלק גז טבעי, נחום יהושע, כלכלן ראשי, מנהל הדלק והגז, משרד  התשתיות ועוד.
 
שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "אתם כל הזמן נערכים לגידול בפעילות אבל למרות שאתם צופים כמה שנים קדימה, אתם לא מבינים את היקף הבעיה כי בעקבות הרפורמה בנמלים היקף הפעילות יגדל וישראל תהיה מרכז בינ"ל של תובלה ימית. אמרתי שהוועדים לא ימנעו את זה ושלא נאפשר להם וכך היה. המכרזים יצאו לביצוע ומכרזי ההפעלה יוכרעו עוד בחודש הזה ואז נגלה מי החברות שיפעילו את הנמלים החדשים. תהיה כאן השקעה בכל שנה של מיליארדים. אתם תהיו שותפים מרכזיים בכך גם בשלב ההקמה וגם ההפעלה. נעבור לתובלת לילה יותר מתוגברת, נסדיר את מעמד הנהגים והכשרתם ואת פריסת הכבישים בכל אזורי הארץ. אנחנו בונים מסופי מטענים שמהם הנהגים יעשו את התובלה בכל חלקי הארץ. התחרות תמיד מביאה לגידול של נפח השוק הקיים ולכן נצטרך יותר נהגים."
 
גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים אמר: "אני מברך על פיתוח התשתיות בישראל ונמלי הים, אך יש לקחת בחשבון שבמצב של היום אנחנו לא יכולים לתת מענה לכך מבחינת כוח אדם, כל שנה יש פרישה של כ – 2,000 נהגים לפנסיה ונכנסים כ- 850 כלומר אנחנו במינוס של 1,150 נהגים כל שנה. במצב כגון זה, אם הממשלה לא תשים את הנושא בעדיפות לאומית ההשלכה לכך תהיה שכל ההשקעות יישארו בסימן שאלה."
בן – הרוש הוסיף: "הנושא הפך זה מכבר לנושא בעל חשיבות כלכלית - לאומית, משקיעים ומשקיעים, אבל אין מי שיתפעל את המתקנים הקיימים נכון להיום. זהו משבר עולמי, אלא שבאירופה וארה"ב, מביאים נהגים זרים ואת הלוקסוס הזה אין בישראל בעיקר מטעמי ביטחון. לא יהיה מי שיפעיל את הנמלים הקיימים והעתידיים והשירות יפגע. לא ייתכן שישקיעו 300 מיליון ברכבת המשא שמהווה רק 5% משינוע ההובלה, אם הממשלה הייתה משקיע שליש מזה, היינו יכולים להכשיר כ -  5,000 נהגים יוצאי צה"ל וכך היינו דואגים גם לתעסוקה ולעתידם המקצועי"
 
בן הרוש התייחס גם לשכר הנהגים, הטענה הרווחת היא שחברות ההובלה לא משלמות לנהגים כראוי, והראה לנוכחים תלושי שכר שהממוצע שלהם עומד על  9,500 ש"ח נטו, 11,000 ו – 12,000 ₪ נטו – האם זה לא שכר הוגן??
 
למרות שאנו ימים ספורים לפני הבחירות, בן – הרוש ביקש מהשר לקבל החלטה בהוראת שעה או להביא לישיבת הממשלה השבועית הקרובה.
 
ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות אמר: "אני מברך את גבי על פעילותו רבת השנים לטובת הענף, כאחד שמכיר את נושא ההובלה והתשתיות בישראל מקרוב וכאחד שפעיל בענף, אני מתחבר למה שגבי אמר בנושא הנהגים והתשתיות וזה נוגע לנו כספנות, כי כשיש שירות ביבשה אז קו המים משתחרר מהר יותר, השר הצליח בתפקיד מבחינת התשתיות, ועכשיו לפני בחירות, זה כמו להגיד לילד מצטיין בכיתה ב' אתה מצטיין, תישאר כיתה, אל תעלה"
 
לדברי דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים: "אני מקדם פרויקט עם את"ל (אגף תחזוקה ולוגיסטיקה בצה"ל), בשיתוף משרד התחבורה, משרד הכלכלה וביטוח לאומי שבו נתחיל תהליך קליטה להכשרת נהגים ברכב כבד, במסגרת הכשרה טרום צבאית, ולמעשה מגיל 17, הקליטה של הנער לתהליך הגיוס תהיה משולבת עם המגזר האזרחי. נצמיד כל נהג כזה במהלך שירותו לחברת הובלה ונאפשר לו בתיאום עם הצבא לעבוד חודש בשנה בחברה אזרחית בשכר. אנו מקווים שזה יהווה גורם מעודד ויקשור את אותו מתבגר לענף הזה ובשלושת החודשים האחרונים לשירותו, הוא יעבור הכשרת נהיגה ברכב משא בדרגת סמיטריילר וזה ייתן את המענה לשוק האזרחי ולצרכי הביטחון במסגרת שירות המילואים שלו. במקביל מועצת המובילים באמצעות חברות ההובלה תבטיח מענקים לנהגים שיתמידו במקצוע בשוק האזרחי"
 
עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה אמר: "לאחר שהוכח בעפרת יצוקה, ענבי זעם וצוק איתן  שהמחסור בנהגים כבר הפך לבעיה לאומית, אנו בשיתוף מועצת המובילים מטפלים בראשותי בנושא מול כל הגורמים, כולל הצבא בכדי להפוך את זה לסוג של מקצוע מועדף, צה"ל מוכן ללכת לקראת המשרתים בקבע ובסדיר בכדי לגייס נהגים לשורותיו"






 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים