סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
בקרוב יוכלו קציני בטיחות לבדוק את העבר התעבורתי של נהגים טרם קבלתם לעבודה
דף הבית >> ארכיוני האתר (המשך) >> ארכיון המשך 18 >> בקרוב יוכלו קציני בטיחות לבדוק את העבר התעבורתי של נהגים טרם קבלתם לעבודה
9-11-16
 
בקרוב יוכלו קציני בטיחות לבדוק את העבר התעבורתי של נהגים טרם קבלתם לעבודה

 
 
 יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל: אחרי 12 שנים של עיכובים עשינו צעד משמעותי במלחמה בקטל בדרכים שיציל חיי אדם
 
קציני הבטיחות: אישור התקנות הוא בגדר הגשמת חלום – אין ספק שהנהגים יירתעו; קציני הבטיחות יוכלו לקבל מידע גם על נהגים לא מקצועיים שקיבלו רכב ממקום העבודה

יש לציין כי  יו"ר האיגוד, שמעון סודאי וחבר ההנהלה, ספי דיין, השתתפו בכל הדיונים שהתקיימו בנושא זה עד כה. 

שמעון סודאי יו"ר האיגוד ציין בין היתר כי  היות שמדובר בתקנות התעבורה, הכפופות לחוק המרשם הפלילי,יש לקבוע בתיקון החדש שאושר היום, כי בעת בדיקת עברו של נהג שמתקבל לעבודה, יש ליידעו על הבדיקה.
כיום מחויב הנהג לחתום על הצהרה לפיה, בין היתר, הוא מתחייב להודיע על כל שינוי במצבו התעבורתי דרש מר סודאי מהמח' המשפטית במשרד התחבורה, לנסח הצהרה חדשה ברוח התקנה
 
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום תיקון לתקנות התעבורה ולתוספת החמישית לפקודת התעבורה, שנועדו לחייב את קציני הבטיחות בחברות תעבורה לבדוק את המידע תעבורתי על נהגים מקצועיים עוד לפני קבלתם לעבודה וגם במהלך עבודתם אחת לחצי שנה. משרד התחבורה ביקש לתקן את התקנות בעקבות הצעת חוק שהגיש היו"ר כבל ואושרה בקריאה טרומית, בהמשך לדיוני השימוע הציבורי לבלימת הקטל בכבישים בהם נחשף כי רשות הרישוי אינה מוסמכת להעביר לקציני הבטיחות מידע תעבורתי על מועמדים לעבודה בחברות הסעות ותעבורה. היו"ר כבל שב והזכיר כי המצב בכבישים הוא בלתי נסבל, והוסיף כי מספר ההרוגים מאז תחילת השנה גבוה ב-19 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "אישור התקנות הוא צעד משמעותי במלחמה בקטל בדרכים, שללא ספק יתרום להצלת חיי אדם", אמר היו"ר כבל. הוא הוסיף כי כבר 12 שנים נעשו ניסיונות לשנות את המצב, אך ללא הצלחה וכי אין ספק שהצעת החוק שהגיש האיצה את התהליך והביאה את משרד התחבורה להגיש את התקנות לאישור הוועדה.
 
סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי התקנות  נועדו לקבוע את התנאים שיאפשרו לקציני הבטיחות לקבל את המידע באופן מקוון, תוך אבטחת מידע ושמירה על הפרטיות, ותיקון התוספת לפקודת התעבורה מסדיר את מתן הסמכות לרשות הרישוי למסור את המידע לקציני הבטיחות.
 
לפי התקנות שאושרו נקבע כי קצין בטיחות במפעל יהיה חייב לבדוק את המידע התעבורתי של כל מי שמיועד לנהוג ברכב של המפעל, וכן כל מי שכבר כיום נוהג ברכב של המפעל. באשר לנהגים מקצועיים, קציני הבטיחות יחויבו לבדוק את פרטי רישיון הנהיגה, פסילות רישיון של 3 חודשים ומעלה ככל שהוטלו ב-5 השנים שקדמו לבדיקה, זהות הגורם שפסל את הרישיון ומספר הנקודות שנרשמו לחובתו של הנהג כתוצאה מעבירות תנועה. כמו כן יחויבו קציני הבטיחות לבצע מעקב שוטף אחר הנהגים המקצועיים ולקבל מידע תעבורתי אודותיהם אחת לחצי שנה. באשר לנהגים אחרים, שאינם מקצועיים אך המעסיק מעמיד לרשותם רכב, קציני הבטיחות יחויבו לבדוק את פרטי רישיון הנהיגה שלהם, דרגת הרישיון ופסילה ככל שהיא קיימת במועד הבדיקה. גם באשר לנהגים הללו ידרשו קציני הבטיחות לבצע מעקב, אחת לשלוש שנים. כמו כן הוסמכו קציני הבטיחות לבצע את הבדיקות גם במועדים נוספים, ככל שיש להם יסוד סביר להניח שחלו שינויים מאז הבדיקה האחרונה. התקנות יכנסו לתוקף בעוד קצת יותר מחצי שנה, 6 חודשים לאחר פרסומן ברשומות.
 
עו"ד ראובני הוסיפה כי משרד התחבורה סבר שצריך להעביר לקציני הבטיחות את כל גיליון ההרשעות של נהגים מקצועיים, אולם משרד המשפטים התנגד לכך. עו"ד דרור וגשל ממשרד המשפטים אמר כי העברת הגיליון המלא מצריכה תיקון חקיקה ראשית. היו"ר כבל הבהיר כי יקיים מעקב צמוד אחר יישום התקנות וכחצי שנה לאחר שיכנסו לתוקף תבחן הוועדה האם יש צורך לתקן את החוק ולהעביר לקציני הבטיחות גם את המידע המלא על ההרשעות.
 
יו"ר איגוד קציני הבטיחות המקצועיים בתעבורה, שמעון סודאי, אמר כי קציני הבטיחות לא מתכוונים לחפש את הנהגים, אלא לטפל בהם עוד בטרם התקבלו לעבודה או במהלכה על מנת שישנו את דרכם.  היו"ר כבל התייחס לכך ואמר כי מדובר בחיי אדם וכעת קציני הבטיחות לא יוכלו להעלים עין. מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אפי רוזן, הוסיף כי לרוב קציני הבטיחות נמצאים בין הפטיש לסדן, אך רובם עושים עבודתם נאמנה וימשיכו לעשות כן.

__________________________________________________ 

הנהלת האיגוד וחבריו מוקירים ומעריכים את נחישותו ודבקותו של יו"ר

ועדת הכלכלה של הכנסת, חה"כ מר איתן כבל, לפעול למען הבטיחות בדרכים, תוך מתן עדיפות וקדימות לצורך החשוב של מציאת פתרונות מעשיים למיגור נגע תאונות הדרכים..

 

קציני הבטיחות בתעבורה, המשמשים מדי יום כ"שומרי הסף" של הבטיחות בדרכים, עומדים סוף סוף לקבל כלים משמעותיים וחיוניים לפיקוח הדוק ויעיל על הגורם האנושי,  שכידוע, אחראי על רוב תאונות הדרכים.

 

בהזדמנות זו, מבקשת הנהלת האיגוד להודות גם לכל יתר העוסקים במלאכה, וביניהם : משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, 

משרד המשפטים והמשרד לביטחון פנים, שתמכו ועשו ככל יכולתם להצלחת אישורו של התיקון המיוחל
 


לעיון במכתב שר התחבורה לועדת הכלכלה - לחץ כאן

לעיון בחומר רקע 1 - לחץ כאן
לעיון בחומר רקע 2 - לחץ כאן
לעיון בחומר רקע 3 - לחץ כאן






 

 

ו 

Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים