סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
רק 0.5% מהתאונות נגרמות בגלל מהירות מופרזת
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 5) >> רק 0.5% מהתאונות נגרמות בגלל מהירות מופרזת
8-8-12
הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) פרסם נתונים לפיהם עולה כי רק 0.5%   מכלל התאונות בשנת 2011 נגרם כתוצאה מנהיגה במהירות מעל המותר.

מאידך, שלוש העבירות השכיחות ביותר, בגינן נגרמו תאונות דרכים הן:
* אי-ציות לרמזור (17.8% מהנהגים)
* סטייה מנתיב (14.2%) 
* אי-מתן זכות קדימה להולך רגל (9.6%). 

הלמ"ס מסתמך במסקנותיו על דיווחי שוטרים המגדירים את הסיבות לתאונות עליהן הם מדווחים. כך למשל, אדם שנהג במהירות מופרזת ולא הספיק לעצור רכבו לפני מעבר חציה וכתוצאה מכך דרס את הולך הרגל, הסיבה לתאונה במקרה זה נרשמה, אי עצירה לפני מעבר חציה. נכון שהנהג לא עצר לפני מעבר החצייה אך הסיבה לכך הייתה נהיגה במהירות מופרזת וסיבה זו כמובן לא נרשמה בדו"ח השוטר. 
דוגמא נוספת: אדם שנכנס לעקומה (סיבוב בכביש) במהירות מופרזת וכתוצאה מכך  איבד שליטה והתהפך, הדיווח על הסיבה לתאונה במקרה זה הייתה: אי שליטה ברכב. זאת אכן הייתה הסיבה להתהפכות הרכב אך  הגורם  לאיבוד שליטה היה נהיגה במהירות מופרזת. כמובן כי גם במקרה זה, מהירות מופרזת לא נרשמה כסיבה להתהפכות.

יתכן כי תאונות שנגרמו כתוצאה ישירה של נהיגה במהירות מעבר למותר הן אמנם בשיעור נמוך, אך אין ספק כי מהירות מופרזת גורמת לביצוע עבירות אחרות כמו למשל: מעבר באור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, סטיה מנתיב וכו', עבירות שלא אחת נגמרות באסון.

בנוסף, אין חולק על כך כי ככל שהמהירות גדולה יותר, כאשר נגרמת תאונה, הנזק  בגינה גדול יותר.

גם הטיעון כי נהיגה במהירות גבוהה גורמת לנהג להיות יותר דרוך ושומרת על עירנותו, אינה נכונה. נהג עייף ירדם במהירות של 90 קמ"ש וגם במהירות של 140 קמ"ש. ההבדל הוא שבמהירות של 90 קמ"ש יש לו עוד סיכוי  כלשהו לשרוד במקרה של תאונה ובמהירות של 140 ק"מש, הסכוי לשרוד קטן בשיעור ניכר.

כפי שנכתב כבר באתר, הוכח כי הצבת מצלמות מהירות ומצלמות רמזור ומהירות מפחיתות את מהירות הנסיעה של הנהגים לא רק במקומות בהם הן מוצבות אלא גם בכבישים אחרים בשיעור ממוצע של 10%. מספר המצלמות עדיין נמוך אך אין ספק כי כאשר תסתיים פריסתן ברחבי הארץ, הנהג הישראלי החרד לכיסו (יותר מאשר לחייו) ינהג פחות מהר ויותר בזהירות.  לפי הנסיון המצטבר בחו"ל,  במקומות בהן יש מצלמות מהירות, הדבר מביא להפחתה בתאונות.

שנת 2012 מתברכת בקיטון של כ-25% במספר ההרוגים. ועדיין אין מחקרים שבדקו את הסיבות לכך. מעניין יהיה לדעת מה משקלה של הפחת מהירות הנהיגה תהיה בין הגורמים לכך.

 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים