סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
קנס של 3,000 ש"ח לנהג שאורך רכבו והנגרר המחובר לו עלה על המותר בחוק
דף הבית >> פרשנות מישפטית >> קנס של 3,000 ש"ח לנהג שאורך רכבו והנגרר המחובר לו עלה על המותר בחוק
22-1-12
מאת: שמעון סודאי - רכז ועדת הדרכה והשתלמויות באיגוד קציני הבטיחות

אורכו המקסימלי של רכב גורר + נגרר הינו 18.75 מ'.

בשל התופעה הרווחת של נהיגה ברכבי גורר-נגרר אשר אורכם יחדיו עולה על האורך המותר ע"פ תקנות התעבורה, קבע בית המשפט לענייני תעבורה בירושלים, כי על משרד התחבורה לנקוט במדיניות אכיפה מחמירה.

במקרה הנדון נקבע, כי יש צורך בהטלת עונש מרתיע.  אי לכך על הנהג שנתפס עם רכב ונגרר שאורכם עולה על המותר, נגזר קנס של 3,000 ש"ח, פסילת רשיון לשלושה חודשים ופסילה על תנאי לשישה חודשים
.

גזר הדין דן בתופעה הכללית של חברות ונהגים אשר מתעלמים מתקנות התעבורה, הקובעות כי אורכו המקסימאלי של רכב יעמוד על 18.75 מטר, וממשיכים לנהוג ברכבים שאורכם עולה על המותר, כאשר בד"כ מדובר ברכב שלו מחובר נגרר אשר אורכם של הגורר והנגרר יחדיו אינו עומד בדרישות החוק, תוך שהם לוקחים בחשבון שגם אם ייתפסו ישלמו קנס מזערי.

השופט טננבוים ציין, כי מקרה זה, בו הנהג הנאשם נתפס כשהוא נוהג ברכב שאליו חובר נגרר ויחדיו עלה אורכם של הגורר והנגרר על המותר, מהווה דוגמא אחת מני רבות, כאשר מסתבר כי מס' חברות הובלה ונהגים מתעלמים מדרישת החוק, ולוקחים בחשבון שהעונש שיוטל על הנהג הוא קנס כספי, לעיתים מזערי, אשר משתלם להם יותר מאשר להשבית את הרכבים.

מטיעוניו של ב"כ הנהג עולה, כי אכן העונש הנהוג על עבירה שכזו הוא קנס נמוך של מאות שקלים, וכי בתי המשפט מתרעמים על הבאת הנהג לדין במקום הבאת בעל החברה בעלת הרכב.

"לצערי איני יכול לקבל את טענות הסניגור", כתב השופט טננבוים. קבלת טענותיו תהיה עשיית החוק פלסתר והתעלמות מוחלטת מהדין. לא רק זו, אלא שיש בקבלת גישתו פגיעה קשה בנהגים וחברות ישרי דרך שאינם עוברים על החוק (...) הכיצד נוכל להסכים שיצא חוטא נשכר ושומר חוק מוכה?", כך כתב השופט. בהתחשב בכך שעלות הרכבת נגרר לרכב כך שיעמדו השניים בדרישות החוק היא גבוהה ולה השלכות כספיות לא מבוטלות.

השופט הוסיף וקבע, כי אין מנוס מעונש מרתיע במקרה זה, כך שיבין הנהג, כי בעתיד עליו לסרב לנהוג ברכב שאינו עומד בדרישות החוק, וציין, כי הגם שעונש על בעל החברה יכול היה להרתיע יותר, אף בהטלת עונש ראוי לנהג יש כדי למגר את התופעה.

עם זאת נקבע, כי למרות הצורך בעונש מרתיע, בהתחשב גם ב 61 הרשעות התעבורה הקודמות של הנאשם, נוכח הצורך בשינוי מדיניות האכיפה בעניין זה, לא ימוצה לחלוטין הדין עם הנהג, ויוטל עליו קנס של 3,000 ש"ח, רשיונו ייפסל לשלושה חודשים וכן תוטל עליו פסילה של שישה חודשים על תנאי.

עוד הורה השופט, כי גזר דינו יישלח ליועצת המשפטית של משרד התחבורה על מנת שתבחן אפשרות השבתת רכב שאורכו עובר על החוק, על מנת להרתיע את החברות בעלות הרכבים.

 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים