איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

קנסות משטרה – 3 אפשרויות לטיפול בהם

9-8-11

קיבלתם דו"ח משטרה מסוג ברירת קנס? עומדות לרשותכם שלוש אפשרויות:
1.לשלם 
2.לערער 
3.להגיש בקשה להישפט

המדריך שלפניכם יסייע לכם להכיר את שלושת התהליכים כדי להימנע מצבירת ריבית פיגורים.

איך משלמים ?
קיבלתי דוח מהמשטרה ואני רוצה לשלם אותו בזמן

תשלום דוח משטרה צריך להתבצע תוך 90 ימים מתאריך ביצוע העבירה. יש לשלם את הסכום שמופיע בדוח המקורי לפני שחלף תאריך היעד לתשלום הרשום עליו, והוא טרם צבר קנסות וריבית פיגורים. תשלום הקנס דינו כהודאה באשמה וקבלת העונש. לאחר התשלום לא ניתן לערער או להישפט.

ניתן לשלם את הדוח בדרכים הבאות:
תשלום מקוון למשטרה באמצעות שירות התשלומים הממשלתי
תשלום בכרטיס אשראי באמצעות מענה קולי ממוחשב:
02-6664658
02-6664659
02-6664660
02-6664661
תשלום במזומן בסניפי בנק הדואר

אם איבדתם את הדו"ח או נתקלתם בקושי בביצוע התשלום ניתן לפנות למוקד הטלפוני של אגף התנועה במשטרת ישראל בטלפון 9666* או 12229666.

שימו לב: בשירות התשלומים הממשלתי לא ניתן לשלם דוחות חנייה עירוניים.

חשוב לדעת:
אם הוטלה חסימה על רישיון הנהיגה שלכם, אינכם יכולים לנהוג. החסימה תוסר לאחר חמישה ימי עסקים מיום תשלום החוב. אם חסימת הרישיון גרמה לכך ששובר החידוש ממשרד הרישוי לא נשלח אליכם, עליכם ליצור קשר עם מרכז המידע הארצי של משרד הרישוי בתום חמישה ימי עסקים ולבקש שישלחו אליכם את השובר. הוא אינו נשלח באופן אוטומטי לאחר התשלום.

איך מערערים?

מתי אפשר להגיש ערעור על דוח?

אם אתם מרגישים שניתן לכם דוח שלא בצדק או שהפרטים שמצוינים בדוח אינם נכונים, ניתנת לכם האפשרות להגיש ערעור על הדוח.

הערעור לא נועד לפתור חילוקי דעות עם השוטר. אם אינכם מסכימים עם החלטת השוטר לגבי קיום העבירה, יש להשאיר את ההחלטה בעניין לבית המשפט באמצעות בקשה להישפט.

לא ניתן להגיש בקשה לערעור ובקשה להישפט בו זמנית. אם אתם מעוניינים בערעור יש להגיש אותו תחילה, ורק אם הוא ידחה להגיש בקשה למשפט.

איך מגישים ערעור?
בקשה לערעור על דוח יש להגיש בכתב תוך 30 יום ממועד קבלת הדוח. יש לשלוח פניה מנומקת המפרטת את כל הנימוקים לביטול הדוח או שינויו, בצירוף צילום קריא של הדוח ואישורים נוספים שתומכים בטענותיכם, אם יש כאלו. את הבקשה יש לשלוח בדואר רשום לכתובת: מפנ"א, תא דואר 120, פתח תקווה, מיקוד: 49100.

הגשת הערעור אינה מבטלת את ריבית הפיגורים אם אינה מתקבלת. לרוב, ההודעה על כך שבקשתכם לא התקבלה מגיעה בצירוף דוח מעודכן שכולל את ריבית הפיגורים בסך 50% מסכום הקנס המקורי.

אם אתם לא מסכימים עם החלטת המשטרה בנוגע לערעור, תוכלו להגיש בקשה להישפט בתוך 30 יום באמצעות הספח המיועד לכך שמוצמד להודעת הקנס.

הגשת בקשה להסבת דוח
אם העבירה בוצעה ברכב שרשום על שמכם אך לא אתם נהגתם בו, יש להעביר בקשה להסבת הדוח על שם הנהג.

הבקשה להסבה צריכה לכלול שני מכתבים: האחד מבעל הרכב שמצהיר שהוא לא נהג ברכב בעת ביצוע העבירה והשני מהאדם שנהג ברכב בפועל המבקש להסב את הדוח על שמו. יש לצרף לפניה צילום של רישיון הנהיגה של הנהג.

את הבקשה להסבת הדוח יש להגיש עד 90 יום מיום קבלת הדוח, ולשלוח אותה בדואר רשום לכתובת: מפנ"א, תא דואר 120, פתח תקווה, מיקוד: 49100.

הגשת בקשה להישפט

איך מגישים בקשה להישפט?
אם קיימת מחלוקת בינכם לבין המשטרה לגבי קיום העבירה על ידכם, ההכרעה בעניין תעשה על ידי בית המשפט. בקשה למשפט ניתן להגיש באמצעות הספח המיועד לכך שצמוד להודעת הקנס. את הבקשה יש לשלוח בדואר רשום למשטרה: מפנ"א, תא דואר 120, פתח תקווה, מיקוד: 49100, והם יעבירו את בקשתכם לבתי המשפט.

יש להגיש את הבקשה תוך 90 יום מתאריך קבלת הקנס. אם לא הגשתם במועד את הבקשה להישפט, משטרת ישראל אינה רשאית לזמן אתכם למשפט. אם הגשתם בקשה למשפט בזמן, לא תחויבו בריבית פיגורים.

הזימון לבית המשפט יגיע בדואר רשום תוך שנה מיום הגשת הבקשה ויכיל את היום והשעה שבה עליכם להתייצב בבית המשפט. אם לא תתייצבו בבית המשפט ביום ובשעה שנקבעו, בית המשפט ידון אתכם ללא נוכחותכם, מתוך הנחה שאתם מודים בעובדות.

מהלך הדיון בבית המשפט
הדיון נפתח בהקראת כתב האישום לנאשם, ועליו להשיב אם הוא מודה או לא מודה באשמה. אם הוא מודה, הוא יכול לטעון טענות לגבי חומרת העונש. אם אינו מודה – נקבע מועד אחר להגשת ראיות, אלא אם הקנס ניתן בגלל נסיעה ללא רישיון או תעודת ביטוח, ואז הנאשם יציג את המסמכים כבר בדיון הראשון.

אין צורך להביא עדים לדיון הראשון, אלא רק לדיון שנקבע לצורך הגשת ראיות. לצורך הזמנת עדים, יש להגיע למזכירות בית המשפט ולמלא טופס בקשה להזמנת עדים. במעמד הגשת הבקשה, המזמין יתבקש להפקיד בקופת בית המשפט כספים עבור שכר בטלת העד ודמי נסיעה עבור כל עד שהוא מזמין.

בדיון שנקבע לצורך הצגת הראיות שומעים קודם את עדי התביעה ולאחר מכן את עדי ההגנה וכל צד יכול לחקור את העדים חקירה נגדית. גזר הדין ניתן מיד או במועד מאוחר יותר בהתאם להחלטת השופט.

לאחר גזר הדין
אם יצאתם אשמים, ברוב המקרים בית המשפט יבקש מכם להסדיר את תשלום החוב עוד באותו היום, וריבית הפיגורים תתחיל להצטבר כבר מהיום שלמחרת. אם בית המשפט נתן לכם ארכה לתשלום, המרכז לגביית קנסות של הרשות לגבייה ואכיפה יוציא עבורכם שובר מעודכן לתשלום הקנס.
בית המשפט רשאי לבטל דוחות או לפטור מריבית פיגורים אם השופט שוכנע שהיו סיבות סבירות לאי תשלום הדוח בזמן.

ניתן להגיש ערעור על פסק הדין לבית המשפט המחוזי בתוך 45 יום מתאריך מתן פסק הדין. אם נשפטתם שלא בפניכם, ולא קיבלתם את פסק הדין לאחר 45 יום, תוכלו לבקש מבית המשפט המחוזי הארכה של מועד הגשת הערעור.

תשובות לשאלות נפוצות

קיבלתי דוח תנועה ואיבדתי אותו. איך לשלם את הקנס?

אם עדיין לא חלפו 90 יום מתאריך קבלת הדוח המקורי, ניתן לבקש מהמשטרה שישלחו אליכם דוח נוסף. לצורך כך ניתן ליצור קשר עם אגף התנועה בטלפון 9666* או 12229666, או לשלוח בדואר בקשה בצירוף מספר תעודת הזהות, מספר הרכב, תאריך משוער של העבירה, מהות העבירה וכל מידע אחר שיכול לסייע באיתור הדוח. את הבקשה יש לשלוח לכתובת: מפנ"א, תא דואר 120, פתח תקווה, מיקוד: 49100.

אם חלפו 90 יום מתאריך קבלת הדוח המקורי, ופחות מ-210 יום, לא ניתן לשחזר את הקנס המקורי שכן תקופת התשלום הראשונה חלפה. אחרי 150 יום תגיע לביתכם הודעת קנס חדשה הכוללת ריבית פיגורים בסך 50% מהסכום המקורי. הודעת הקנס תשלח לכתובת שמופיעה במאגרי המידע של רשויות המדינה. אם כתובתכם שונתה או שלא קיבלתם הודעה בדואר, צרו קשר עם המוקד של אגף התנועה בטלפון 9666* או 12229666.

אם חלפו 210 יום מתאריך קבלת הדוח, יש לפנות למרכז לגביית קנסות של רשות האכיפה והגבייה.

איך ניתן לברר אם עלי לשלם למשטרת ישראל או למרכז לגביית קנסות?

מי שאינו בטוח לאילו מהגופים עליו לשלם, יכול להיכנס למרכז לגביית קנסות, להזין את הנתונים המבוקשים ולבדוק אם קיימות רשומות על שמו.

שימו לב: גם אם אין רשומות על שמכם במרכז לגביית קנסות, אין זה אומר שלא קיימים לחובתכם קנסות לא משולמים בטיפול משטרת ישראל או בטיפול אגף קנסות תעבורה. יתכן והנתונים בתהליך עיבוד ועדיין לא עודכנו סופית, לכן כדאי לבדוק שוב לאחר 30 יום.

כיצד ניתן לדעת כמה נקודות צברתי בגלל דוחות תנועה?

ריכוז הנקודות שנצברו לנהג שעבר עבירת תנועה נמצא באחריות משרד התחבורה. פרטים לגבי ריכוז הנקודות שלכם ניתן לקבל במוקד הקולי האוטומטי בטלפון 2227*.

קיבלתי דוח ועדיין לא שילמתי אותו. האם יעוקל הרכב שלי?

עיקול הרכב וצעדי אכיפה אחרים, כמו: חסימת רישיון הנהיגה או פתיחת תיק הוצאה לפועל, יכולים להינקט נגדכם לאחר 210 יום מתאריך קבלת הדוח, כשהוא עובר לטיפול המרכז לגביית קנסות של רשות האכיפה והגבייה.

מה עושים כשעובד עובר עבירה ברכב חברה?

מנהלי החברה יכולים להגיש בקשה בכתב להסבת הדוח על שמו של העובד, תוך 90 יום ממועד קבלת הדוח המקורי. הבקשה צריכה לכלול תצהיר מאחד מבעלי החברה וצילום של כרטיס הרכב או כל הוכחה אחרת שקושרת את העובד לכלי הרכב המדובר בזמן ביצוע העבירה, עם חתימתו של העובד. לחילופין, ניתן לצרף הצהרה מטעם העובד חתומה בכתב ידו המאשרת את ביצוע העבירה על ידו ומבקשת להסב את הדוח על שמו.
את הבקשה יש להגיש בדואר רשום לכתובת מפנ"א, תא דואר 120, פתח תקווה, מיקוד: 49100.
כלי נגישות