סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  336 הרוגים מתחילת השנה (1/1/17) בתאונות דרכים, נכון לתאריך 19/11/1  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 











   
 
משרד התחבורה ומשטרת התנועה מגבירים מהיום את הפיקוח והאכיפה על משאיות וכלי רכב כבדים
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון חדשות >> משרד התחבורה ומשטרת התנועה מגבירים מהיום את הפיקוח והאכיפה על משאיות וכלי רכב כבדים
בעקבות מעורבותם הגוברת של כלי רכב כבדים בתאונות
משרד התחבורה ומשטרת התנועה מגבירים מהיום את הפיקוח והאכיפה על משאיות וכלי רכב כבדים
השר כץ: אין בכוונתי להשלים עם מציאות של נהיגה מעבר לשעות העבודה המותרות או בעומס יתר העלולים לגרום לאיבוד שליטה ולהפיכת כל תאונה לקטלנית
 
מהדקים את הפיקוח על כלי הרכב הכבדים. משרד התחבורה ומשטרת התנועה הארצית החלו היום (יום ראשון 21-3-10) במבצע אכיפה נרחב כנגד בעלי משאיות וכלי רכב כבדים הנוהגים בניגוד לתקנות התעבורה, כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
במסגרת המבצע הנערך ביוזמת השר ישראל כץ יערכו פקחים של משרד התחבורה, המלווים בשוטרי אגף התנועה של המשטרה ביקורות פתע בכלי רכב כבדים, בצירי תנועה מרכזיים וביציאות מהנמלים והמחצבות. המבצע ימשך כחודש ימים.
 
בוחנים של משרד התחבורה ומשטרת התנועה יגבירו בתקופת המבצע את הפיקוח על תקינות כלי הרכב הכבדים גם בכבישים העירוניים ויעצרו כלי רכב חולפים לבדיקת תקינות ובטיחות.
 
בוחנים של משרד התחבורה ומשטרת ישראל יבדקו בין השאר את תקינותם של כלי הרכב, כשירות הנהגים, עומס יתר ושעות עבודה ומנוחה של הנהגים. שוטרי אגף התנועה יתמקדו בעבירות תנועה של נהגי רכב כבד וכן בבדיקת ה"טכנוגרף" המציין את שעות העבודה והמנוחה של הנהג.
 
השר כץ ציין כי בכוונת משרדו לפעול בכל האמצעים הדרושים, במטרה לצמצם את מעורבותן של כלי ברכב הכבדים בתאונות. " אין בכוונתי להשלים עם מציאות שבה נהגים מובילים מטענים בניגוד למשקל המותר בחוק או נוהגים מעבר לשעות העבודה המותרות. נהיגה בעומס יתר או מעבר לשעות הקבועות בחוק עלולה לגרום לאיבוד שליטה של הנהג על פעולות היגוי בסיסיות וכך הופכת כל תאונה לקטלנית" הוסיף כץ.
בישיבת חירום שערך מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יעקב גנות בסוף השבוע, בהשתתפות נציגים של מועצת המובילים והמסיעים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד התחבורה ומשטרת התנועה הארצית (מתנ"א) הוחלט על שורה של צעדים שנועדו להגביר את האכיפה והפיקוח על נהגי הרכב הכבד.
 
בין השאר הוחלט לרענן את ההנחיות והנוהלים למנהלי הנמלים, בעלי מפעלים, מחצבות ונהגי המשאיות בכל הנוגע להובלה בעומס יתר של משאיות וכלי רכב כבדים. כמו כן ירועננו ההוראות האוסרות את יציאתן משערי הנמלים של משאיות שיחרגו מהמשקל המותר.
 
עוד הוחלט כי משטרת ישראל תכשיר שוטרים מיוחדים שיתמקדו באכיפת חוקי התעבורה על משאיות וכלי רכב כבדים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יקצה תקציב מיוחד לצורך הכשרת השוטרים ורכישת אמצעים מיוחדים עבורם.
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש הציע בישיבה לשלול מחברות הובלה שאינן שותפות להסכם הקיבוצי את החזר הבלו על הסולר, במטרה להגביר את הבטיחות בחברות ההובלה. סוכם כי מועצת המובילים תגבש הצעה לעידוד חברות ההובלה להצטרף להסכם הקיבוצי כדי שניתן יהיה להגביר עליהן את הפיקוח והאכיפה.
 
מנכ"ל משרד התחבורה הנחה את סמנכ"ל תנועה בכיר במשרדו, עוזי יצחקי לפנות לועדת הכלכלה של הכנסת בבקשה לזרז את תיקון התקנות המתייחסות לשעות עבודה ומנוחה של נהגים, הכשרת נהגי רכב כבד ותנאי העסקה של נהגים אלה (תקנה 68 א').
 
כמו כן הוחלט להטיל על החברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ) לזרז את הקמתן של תחנות רענון לנהגים, בהתאם לתוכנית שגובשה על ידי החברה הלאומית לדרכים וכפי שסוכם עם מועצת המובילים והמסיעים.
 
מנתוני הרשות הלאומית עולה כי כלי הרכב הכבדים מהווים כ- 4% ממצבת כלי הרכב אולם מעורבותם בתאונות דרכים  קטלניות מהווה כ- 31% מכלל ההרוגים בתאונות. תאונות הדרכים החמורות השכיחות הן פגיעה בהולך רגל והתנגשות חזית צד. בשנת 2009 נהרגו 352 בני אדם בתאונות דרכים, מהם 54 (15.5%) בתאונות בהן היו מעורבות משאיות.
 










להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים