סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
מצלמות וחציית צמתים-הבהרות
דף הבית >> חוקים ותקנות >> מצלמות וחציית צמתים-הבהרות
14-2-12

מאת: גולני שאלתיאל - מרצה בכיר ומוסמך למקצועות התעבורה

הבהרות לשאלות-מצלמות מהירות/צומת ,חוקיות תמרורי מתן זכויות קדימה
                       פרסומים - של "יודעי דבר" שאין בהם ממש
 
מצלמות צומת:האם מצלמות גם את מהירות הרכב החוצה את הצומת?
למצלמות החדשות  יש "יכולות" של  זיהוי עבירות נוספות מעבר למטרתם העיקרית שהיא-אי ציות לאור אדום ברמזור.
 
חציית צומת בניגוד לאור אדום יש בה השלכה של מהירות הרכב  וכאן באה לידי ביטוי "יכולת" המצלמה להוסיף לעבירת האי ציות לרמזור גם עבירת מהירות.
מהירות מותרת בחציית צומת (מרומזר ושאינו מרומזר/עם או בלי מצלמה) ?
מהירות הנסיעה היא עפ"י סוג הדרך (עירונית,שאינה עירונית ומהירה).
יש ומוצב תמרור מהירות מיוחדת (יותר/פחות מהמותר עפ"י סוג הדרך).
 
ת"ת 65 "כניסה לצומת",מתייחסת ליכולת הכניסה והמשך הנסיעה ללא הפרעה.
משמעות תקנה זו היא אחת-יכולת הנהג לנהוג במהירות שתאפשר לו להגיב לכל מצב תנועה(אם אינו מקבל את הזכות שהינו זכאי בה עפ"י הסדרי מתן ז"ק בצומת).
 
ת"ת 51 מהירות סבירה; "לא ינהג אדם רכב אלא במהירות סבירה בהתחשב בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה בה באופן שיקיים בידו את השליטה המוחלטת ברכב".
ת"ת 21(ב)חובתו של עובר דרך(נהג לצורך העניין);
(4)לא יסכן חיי אדם.
(ג) לא ינהג  בקלות ראש או בלא זהירות ,או ללא תשומת לב מספקת בכל הנסיבות.
 
אין שינוי בת"ת 54(א)-טבלת מהירויות כלי הרכב עפ"י סוג הדרך והרכב.
להמחשה:
דרך שאינה עירונית:
מהירות מותרת  80  קמ"ש(דו סטרית-אין בה שטח הפרדה בנוי).
מהירות מותרת 90  קמ"ש (חד סטרית-יש בה שטח הפרדה בנוי).
מהירות הנסיעה בצמתים שבדרך זו -אין שינוי  במהירויות הנסיעה .
אין להתעלם מהתקנות המתייחסות למהירויות הנסיעה בכלל ובחציית צמתים בפרט ולפיכך-אין ממש במה שפורסם שמהירות חציית צומת תהיה 70  קמ"ש .
                      תמרור שאינו ניתן לזיהוי - אינו תקף?
נכון הוא שתמרור דהוי/מחוק/פגום,אין בו תוקף .
לדוגמא: אין כניסה ,איסור פנייה שמאלה/ימינה-מה שנראה לעין הוא פח עגול שאין בו כל סימון שהוא -התמרור אינו תקף וכן תקפה, "חובת הזהירות הכללית".
                             ומחייבים
שני תמרורים תקפיםV גם אם אין בהם כל סימון וצבע(יד בתמרור עצור ומשולש).
 
משולש הפוך(קודקוד כלפי מטה):זכות קדימה.
 מתומן (8 צלעות)  :עצור ותן זכות.
שני תמרורים אלו מעצם צורתם(יכולת הזיהוי בהוראתם) מחייבים כפי שצויין .
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים