סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
מחקר חדש באוסטרליה: מצלמות אור אדום ומהירות מפחיתות ב-47% את תאונות הדרכים בצומת שבהן הותקנו
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 4) >> מחקר חדש באוסטרליה: מצלמות אור אדום ומהירות מפחיתות ב-47% את תאונות הדרכים בצומת שבהן הותקנו
19-4-12
מצלמות האכיפה החדשות מופעלות בכבישי ישראל. בנוסף, חלה החמרה ניכרת בעונשים המוטלים ע"י בתי המשפט על עבירות תנועה חמורות. גם סמכויות משטרת התנועה הורחבו ולקציני משטרה מותר להחרים  כליי רכב ולשלול רשיונות נהיגה לתקופות ארוכות יחסית. האם אלו הן הסיבות לירידה ניכרת במספר ההרוגים בתאונות הדרכים מתחילת השנה ?

להלן תוצאות של מחקר חדש המביא נתונים מאלפים באשר להשפעתן של מצלמות הרמזור והמהירות החדשות שכמותן נפרשו גם בישראל.

המחקר שנערך באוניברסיטת מונש, בעיר ויקטוריה, אוסטרליה, בחן את השפעתן של 87 מצלמות אור אדום ומצלמות מהירות דיגיטאליות קבועות ומערכות התראה נלוות שמוקמו ב-77 צמתים מרומזרים.


הממצאים מראים ירידות גדולות במספר התאונות עם נפגעים, כתוצאה משימוש במצלמות ומתמרור מתאים. כשנבדקו רק התאונות שבהן נסע רכב מכביש הגישה לצומת שבו הייתה מותקנת המצלמה, נאמדה הירידה ב-47%. בנוסף, כשנבדקו התאונות בכל כבישי הגישה לצומת נרשמה ירידה של 26%.

הנתונים מראים כי בכל 77 הצמתים שבהם מותקנות המצלמות, ניתן למנוע 17 תאונות קשות או קטלניות בשנה ו-39 תאונות קלות. החישוב מראה כי גם ניתן לחסוך שמונה מיליון דולר, כתוצאה מהתקנת המצלמות וצמצום תאונות הדרכים.

הנתונים מראים כי האפקט הגדול של המצלמות נרשם בעיקר בכבישים שבהם הותקנו המצלמות, (47%) אבל הנתון המעניין מראה על ירידה גם בכבישים המובילים לצומת, (26%). יתכן כי זה קשור לשילוט ולתמרורים המזהירים מפני נוכחות המצלמה. בויקטוריה, בדרך כלל מופיעים שלטים בסביבת הכבישים שבהם מופעלות מצלמות, ולעתים ניתן גם לראות אותם ממרחק. ניתן לשער כי הדבר מהווה אפקט מרתיע גם בכבישים שמסביב לצומת, שבהן נמצאות המצלמות.

מדובר בראיות חזקות לכך שטכנולוגיית אכיפה אוטומטית כזו, מובילה לירידה במספר התאונות עם נפגעים, כמו גם את העלויות הכרוכות בהן. השפעות המצלמות, על מספר התאונות נמצאו אחידות על פני כל הצמתים, שבהן הותקנו המצלמות.

עמותת אור ירוק: "נתוני המחקר מדברים בעד עצמם. יש להקים ועדה בראשות שופט אשר תבחן את המיקום האפקטיבי והנכון למיקום המצלמות, כדי שלא ייווצר מצב של מסחטת כסף מהציבור. על המצלמות החדשות להיות גלויות לעין וחשופות לציבור, והכסף שיכנס בשל הדוחות, יופנה למלחמה בתאונות הדרכים".

 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים