איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

מ-1 בפברואר תיאסר נסיעת משאיות בנתיבי איילון בשעות הבוקר

29-12-10

השלב הראשון של המיזם האוסר על תנועת משאיות, בכניסות למטרופולין תל אביב, בשעות הבוקר יוצא לדרך. החל מ-1 בפברואר 2011 תיאסר תנועת משאיות וכלי רכב כבדים, בשעות הבוקר בנתיבי איילון, בקטע שבין מחלף גלילות לבין מחלף חולות, זאת, במסגרת "פיילוט" עליו החליט שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
שר התחבורה ציין כי במסגרת "הפיילוט" תיאסר נסיעת משאיות במשקל של יותר מ-12 טון, בנתיבי איילון, בשני כיווני הנסיעה, בקטע שבין מחלף גלילות- מזרח לבין מחלף חולות, בין השעות 06:30 ועד 09:30 בבוקר. "הפיילוט" ימשך כשלושה חודשים.
יצוין כי השר כץ החליט על הרחבת הפיילוט לצירי תנועה נוספים, בעקבות ההצלחה המרשימה שנרשמה להחלטתו לאסור על נסיעת משאיות וכלי כבדים בשעות הבוקר, בכביש ירושלים- תל אביב.
בנוסף לכך החל מ-1 בפברואר לא תותר נסיעת משאיות כבדות מעל 12 טון בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין צומת גינות סחרוב למחלף שער הגיא, בין השעות 15:00 אחר הצהריים ל-18:00 בערב.
גם בכביש מספר 1 בקטע שבין מחלף אדומים לצומת הגבעה הצרפתית תיאסר נסיעת משאיות כבדות מעל 12 טון בין השעות 06:30 ל-08:30 בבוקר.
פרט לצירים אלה לא תותר נסיעת משאיות כבדות, בשעות הבוקר גם בדרכים הבאות: הכניסה לפסגת זאב מכביש 437 (שדרות סיירת דוכיפת) הכניסה למודיעין מכביש 443 (שדרות החשמונאים) והכניסה למכבים- רעות מכביש 443 (דרך יאיר פרג).
 בשעות בהן יתבצע "הפיילוט" יופנו נהגי המשאיות וכלי רכב כבדים לדרכים חלופיות או לאתרי המתנה ומגרשי חנייה ייעודיים.
 סגירת צירים ראשיים לתנועת משאיות כבדות נועדה להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר הנפלט מהמשאיות. כמו כן היא תביא לצמצום בצריכת הדלק של כלי הרכב.
 
 צוות היגוי מיוחד ילווה את הפרויקט ויבחן את השפעתו על שורה של פרמטרים ומדדים סביבתיים (רעש וזיהום אוויר) ובטיחותיים שנועדו לבחון את הצלחת הפרויקט.
החברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ) נערכת בימים אלה להצבת שילוט האוסר כניסת משאיות בשעות הבוקר או אחר הצהריים, בכל קטעי הדרך בהן מבוצע הפיילוט.


כלי נגישות