סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
כנסים מקצועיים בענף ההיסעים
דף הבית >> כנסים והשתלמויות >> כנסים מקצועיים בענף ההיסעים
2-12-10
מאת: שמעון סודאי - רכז ועדת הדרכה והשתלמויות באיגוד קציני הבטיחות
תפקידי קצין הבטיחות בסקטורים השונים מחייב התייחסות ומיקוד לכל תחום בנפרד.
צורך זה התגבש בשנים האחרונות והיה כחלק מיעדי איגוד קציני בטיחות בתעבורה !
בקדנציה זו -  אנו שמחים לבשר לחברי האיגוד שבמהלך חודש 11/2010 נערכו שלושה כנסים מקצועיים לקציני בטיחות –העוסקים בענף ההיסעים .
כנסים אלה נערכו על ידי תחום קציני בטיחות והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים – בשיתוף איגוד קציני בטיחות בתעבורה וועדת ההיסעים בראשות מר עודד שאלוף – ומ"מ היו"ר - מר אייל הדר.
מטרת הכנסים היא להתמקד ולהתמקצע בתחום ענף ההיסעים –שהינו חשוב ושונה .
 מ.התחבורה ומנהל אגף הרישוי בשיתוף מנהל תחום קציני בטיחות רואים חשיבות רבה לכל תחום , אך בנושא ההיסעים הדבר חשוב שבעתיים בשל נפח הנוסעים שהוא מוביל.
 בכנסים נדונו נושאים כגון:  
חשיבות הבטיחות והפיקוח על כלי רכב אלה, ניהול משרד היסעים, בעיות מיוחדות המאפיינות ענף זה ופתרונות בעזרת העוסקים בתחום זה –  מול מנהל התחום ובשיתוף קציני הבטיחות המופקדים על סקטור ייחודי זה.
 
בכנס נשאו דברים נציגי משרד התחבורה : מר עוזי יצחקי סמנכ"ל בכיר לתנועה, מר גאנם חמאדה מנהל אגף הרישוי  ומר יוסי ניזרי ממונה היסעים ומוניות .
 
 
נציג נוסף מטעם  מ. התחבורה - מר איציק סרור- מנהל מחלקת ניידות בטיחות –סקר את ליקויי הבטיחות המחייבים איסור שימוש ברכב .
גם מנכ"ל איגוד המסיעים מר שוקי שדה נשא דברים בכנס.
 
מטעם האיגוד לקחו חלק– מר עודד שאלוף -רכז ועדת ההיסעים , מר דוד בוקר יו"ר האיגוד ומר אייל הדר-מ"מ היו"ר .
 
מטעם הרשות הופיע מר מאיר אלרם מנהל תחום נהגים מקצועיים –בנושא ערכת הדרכה לקציני הבטיחות .
נציג נוסף מטעם הרשות -דר' שי סופר –המדען הראשי - סקר את הטכנולוגיות המתקדמות באוטובוסים  .
 
מר נעים יוסף – יו"ר ענף הצמיגיות מאיגוד לשכות המסחר הציג את החידושים ואת תקנות הצמיגים .
נציג משטרת ישראל-סנ"צ מר נועם בגיינסקי -הרצה על תאונות בהם היו מעורבים רכבי הסעה וכיצד ניתן היה למנעם.
בסיום כל כנס /מחזור התקיים פאנל שאלות ותשובות –שאיפשר לקבל מענה הולם לכל השאלות.
בפאנל השתתף גם מר חנניה אפנג'ר- מנהל מחוז ב"ש והנגב –משרד הרישוי- אשר עדכן בנושא תקנות התעבורה.
 
להלן דיווחים חשובים שנמסרו במעמד כנס הסיום שהתקיים ב-30/11/10 על ידי מר גאנם חמאדה- מנהל אגף הרישוי  ומר ג'קי לוי- מנהל תחום קציני הבטיחות  :
 
 
Ø      מנהל התחום רואה חשיבות רבה להמשיך במתווה זה של כנסים במתכונת אינטימית של קבוצות מקצוע מהסקטורים המגוונים בתפקדי קצין הבטיחות .
Ø      כל הכנסים ימשכו על אותו בסיס בשיתוף איגוד קצני הבטיחות והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
Ø      בנושאי פיקוח- הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תעביר תקן למפקח נוסף לתחום קציני בטיחות .
Ø      מבחני הקבלה והמיון לקורס קציני הבטיחות הכוללים מבחני אישיות- המבחנים יהיו בדרגת קושי גבוהה ומנגד יקטין המשרד את החורים במסננת לקבלת מועמדים נוספים
וזאת על מנת להכניס לתחום זה אנשים איכותיים יותר ובעלי מקצוע מהשורה הראשונה .  
Ø      בעניין לימודי הנהיגה לנהג המקצועי ,נהג אוטובוס ומשא כבד – חל שינוי מרחיק לכת  בתחום זה -שמתחיל בכל המקומות שירשו לבצע קורסים עיוניים-
תכני הלימוד שונו עפ"י רוח הזמן –נהג משאית חדש יהיה מחויב לעבור חניכה בת 5 תחנות עם נהג מלווה בכל הקשור לפריקה וטעינה.
תנאי לביצוע תוך שנתיים – כל עוד לא יעבור חניכה, הרישיון יהיה מוגבל ולא יורשה להוביל מטען במשאית. אנו כאיגוד מברכים על שינוי מבורך זה שהיינו שותפים לו .
Ø      רביזיה בכל תכני הלימוד והמוסדות שירשו לעסוק בכך בכל  מקצועות התחבורה. שינוי זה בא בעקבות התאמת הדרישות לרוח הזמן – כולל את מורי הנהיגה ,שמאים , מנהלי מוסך , מכונאים, קציני בטיחות ועוד.
Ø      מקצוע הנהג לרכב משא כבד יהפוך להיות מקצוע מועדף לחיילים משוחררים, עקב המחסור
הגובר בתחום זה.
Ø      החל מהשנה הבאה -2011- כל רישיון רכב חדש  שיונפק לאוטובוס ו/או רכב הסעה,
      ירשם בתנאים וההגבלות : "חייב ברישיון הסעה ואישור קצין    
      בטיחות". 
      עד כה הדבר היה רשום רק במשאית מעל 10טון .
Ø      עמדות לשרות הציבור בכל הקשור להפקת רישיון נהיגה ו/או רכב- יצא מכרז להפעלת עמדות נוספות והחידוש הנוסף- אפשרות לקבלת מידע ממחושב על עברו של הרכב בעת הצורך להעברת בעלות .
Ø      הוועדה העוסקת במסקנות תפקדי קצין הבטיחות סיימה את עבודתה, החומר הועבר לאישור הלשכה המשפטית במשרד התחבורה- לפני הגשתה לועדת הכלכלה של הכנסת .
Ø      הפקה מחדש של חוברת נהלים מטעם משרד התחבורה / תחום קציני בטיחות- בה יפורטו תפקידי קצין הבטיחות, כמו גם התייחסות לכל תחום.
      החוברת  תצא מיד עם אישור ועדת הכלכלה שתאשר את  
       המלצות הוועדה.    
Ø      פיקוח של משרד התמ"ת– על עבודת מנהלים בשבת בתחום ענף ההיסעים. יש צורך להקפיד לשמור על כללי עבודה בשבת –במקרה  של ביקורת בה נתפס עובד שאינו מורשה
לעבוד בשבת –כנגד משרדים אלה יוטלו קנסות כבדים. בעניין חובת עמידה בתנאי מכרז לאוטובוסים נמסר, שגיל הרכב עלה מ-10 שנים ל-  12 שנים כתנאי למכרזי הסעה  .
לסיכום מדובר בפעילות ענפה ומכובדת שהמשרד עושה בשנים האחרונות וכולנו שותפים בה- כל אחד בתחומו.
נמשיך לעקוב ולדווח –בתקווה שתהא השנה הבאה עלינו לטובה - שנת מפנה בתחבורה !
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים