איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כביש מס. 1 ישודרג משער הגיא עד ירושלים

3-4-11

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה היום (יום ראשון) פה אחד את התוכנית המהפכנית לשדרוג כביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין שער הגיא לכניסה לבירה. עלות התוכנית נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקלים.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הציג בפני ועדת השרים את התוכנית לשדרוג כביש מס 1 בקטע הכביש שבין שער הגיא לירושלים. על פי התוכנית יורחב הכביש לשלושה נתיבים בכל כיוון ותשופר הבטיחות לאורך הקטע המשודרג. זאת באמצעות צמצום הרדיוסים לאורך התוואי, הוספת שוליים רחבים בצידי הדרך והתקנת מעקות בטיחות חדשים.
גשר הראל הישן שנבנה לפני עשרות שנים, יבוטל. במקומו יכרו שתי מנהרות באורך של 650 מטר שיעברו מתחת לרכס הראל. המנהרות יאפשרו נסיעה נוחה בכביש וישפרו את הקשר בין שני חלקי מבשרת ציון. סמוך למחלף החדש יוקם חניון "חנה וסע" ותחנת אוטובוס לנוחיות הנהגים המגיעים לירושלים.
במסגרת התוכנית יבוטל קטע הכביש המסוכן ב"סיבוב מוצא", ובמקומו יוקמו שני גשרים מקבילים, בני שלושה נתיבים, באורך של 800 מטר, שיתנשאו מעל עמק מוצא. הגשרים החדשים יהפכו את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר.
 גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16 שיחבר בין מוצא לגבעת מרדכי בירושלים ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה. זאת בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים.  שדרוג הכביש ופרויקט הרכבת המהירה לירושלים המקודם כיום יקצרו את משך הנסיעה אל העיר ויהוו חיזוק משמעותי לבירת ישראל.
גשר עין חמד הקיים יפורק וכביש מספר 1 יוגבל למפלס הגשר, דבר שישפר את הבטיחות ויצמצם הפגיעה הנופית. החיבור בין אבו גוש לבין עין רפא ועין נקובה יתבצע מתחת לכביש הראשי ויתווספו אליו מעגלי תנועה בשני הכיוונים לשיפור רמת הבטיחות.
דגש מיוחד ניתן בפרויקט לנושא האקולוגי והנופי. 700 מטר לפני מחלף שורש יוקם על הכביש גשר אקולוגי שיחבר בין שני צדי הכביש ויאפשר מעבר לחיות הבר. לדברי כץ, מאות מיליוני שקלים הושקעו במסגרת הפרויקט בשמירה על הסביבה.
סמנכ"ל החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר), איתן שיפרון ציין בועדת השרים כי החברה הלאומית תפעל למנוע עומסי תנועה במהלך שדרוג הכביש ככל הניתן ותחייב את הקבלנים המבצעים את הפרויקט להשאיר לפחות שני נתיבי תנועה פתוחים במהלך כל עבודות השדרוג.

מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום על ידי משרד התחבורה.  שדרוג כביש מספר 1 ישפר את זרימת כלי הרכב באחד מעורקי התנועה המשמעותיים ביותר בישראל. הרחבת כביש מספר 1 לשלושה נתיבים וביטול 'סיבוב המוות' במוצא יאפשרו לעשרות אלפי העובדים לחלוף על הפקקים ולהגיע לירושלים בבטיחות ובמהירות.

כלי נגישות