איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כ-70% מהנהגים אינם מצייתים למהירויות המותרות בחוק

30-3-11

מרכז המידע והמחקר ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים ערך באמצעות המכון לחקר התחבורה בטכניון סקר ארצי המודד את מהירויות הנסיעה בכבישי הארץ. הסקר הינו מרכיב של מערכת ניטור התנהגויות בתחום הבטיחות בדרכים, כאשר הממצאים המובאים לפניכם מתייחסים לממצאים מהסקר הארצי השני שנערך בחודש יוני 2010. הסקר נערך ב-135 כבישים ברחבי הארץ ונכללו בו 8 סוגי דרך עירוניים ובין עירוניים. הסקר בדק את מדדי המהירות לפי סוג הרכב (אוטובוס, אופנוע, רכב משא ורכב פרטי) בשעות היום בהשוואה לשעות הלילה.
 מנתוני הסקר עולה תמונה מדאיגה בנוגע למהירות הנסיעה בתוך הערים ברחובות מאספים עירונים וברחובות שכונתיים. המהירות המותרת בחוק לנסיעה ברחובות שכונתיים חד מסלוליים היא 50 קמ"ש, בפועל 27% מכלי הרכב נוסעים מעל המהירות המותרת כאשר 1% נוסע במהירות של 20 קמ"ש יותר מהמהירות המותרת בחוק. אחוז כלי הרכב שעוברים את המהירות המותרת ברחובות עירוניים דו מסלוליים עומד על 60% ביום ו-72% בלילה. חמור מכך, 7% מהרכבים נוסעים במהלך היום במהירות הגבוה מ-70 קמ"ש כאשר הנתון בלילה עומד על 11% מכלי הרכב.
נתונים זהים מתקבלים גם כאשר בוחנים את מהירויות הנסיעה בדרך עירונית עורקית, בה מהירות הנסיעה המותרת לרוב היא 70 קמ"ש. בין 20-23% מכלי הרכב נוסעים מעל המהירות המותרת בשעות היום, כאשר בשעות הלילה הנתון עומד על 24%-39%. 31% מאוטובוסים הנוסעים בדרכים עירוניות עוברים את המהירות המותרת בנסיעה ביום בדרך עורקית ו-39% מהם בנסיעה בלילה. בנוסף, נבדקו גם מהירויות הנסיעה של  רוכבי האופנועים המזוהים עם נסיעה מעל המהירות המותרת, 30% מרוכבי האופנועים נוסעים בשעות היום מעל המהירות המותרת ברחובות שכונתיים, דבר המסכן לא רק אותם אלא גם את הולכי הרגל.
 
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ: "הנתונים המוצגים בסקר משקפים את מצב המהירות בכבישים העירוניים והבין עירוניים. הנתונים מדאיגים בייחוד כשמדובר על מהירויות גבוהות בדרכים עירוניות וברחובות שכונתיים, שכן הנהג מסכן לא רק את עצמו אלא גם את הולכי הרגל הנמצאים במרחב העירוני, בעקבות נתוני הסקר פנינו אל גורמי האכיפה בכדי שאלו יקיימו פעילות אכיפה ממוקדת באזורי הסיכון שנמצאו בסקר.
בנוסףלפעילות האכיפה, תפעל הרשות להפחתת מהירות באמצעות עידוד רשויות להקמת תשתיות למיתון תנועה.

כמו-כן, תקיים הרשות פעילות הסברתית להעלאת המודעות הציבורית בסכנות הכרוכות בנהיגה במהירות מופרזת".
 
רמות מהירות הנהיגה בדרכים השונות בשנת 2010 לא השתנו בהשוואה לשנת 2009.


סקר מהירות – נקודת תצפית 10

כלי נגישות