סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
קיים חוסר פרופורציה משווע בין אחריותו של קצין הבטיחות לבין הכלים שהמדינה מעמידה לרשותו
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 5) >> קיים חוסר פרופורציה משווע בין אחריותו של קצין הבטיחות לבין הכלים שהמדינה מעמידה לרשותו
12-9-12
את עיקר דבריו הקדיש ח"כ יריב לוין להצעת החוק שהגיש בנושא הקמת המאגר  "דרוג מסוכנות".

מאגר זה אמור להכיל שמות של נהגים שעברו עבירות תנועה ודורגו בניקוד מיוחד הנובע ממהות העבירות שעברו וממספרם.

המאגר נועד לאפשר לקציני בטיחות מידע ביחס לעברם התחבורתי של נהגים מועמדים לעבודה, כך שיימנע מצב בו קצין בטיחות קיבל לעבודה שלא במתכוון, נהג עם עבר תחבורתי מפוקפק שיהיה אחראי על הסעות ילדים או הובלת מיטענים שבנהיגה לא זהירה, עלולים לגרום לאסונות כבדים.

במצב הנוכחי, קצין הבטיחות נמצא באפלה מוחלטת ומקווה לטוב.אין לו כל אפשרות לדעת מה העבר התחבורתי של הנהג המועמד לעבודה. כמובן כי מצב זה הוא מסוכן ביותר ועלול להסתיים באסונות כבדים.

לדברי לוין, לקצין הבטיחות אחריות מהמעלה הראשונה בשמירה על הבטיחות בדרכים. קיימת חוסר פרופורציה בין האחריות המוטלת על כתפיו של קצין הבטיחות לבין הכלים שהמדינה מעמידה לרשותו. הקמת המאגר של "דרוג מסוכנות" הינו אינטרס ציבורי מהמדרגה הראשונה.

הקמת המאגר נמנעה עד כה בתואנה כי יש במאגר מעין זה, הפרה של צנעת הפרט. לוין אינו מתעלם מטיעון זה וסבור גם הוא כי לא נכון יהיה שכל אחד יוכל "לחטט" בפרטיו של כל אחד ולכן הוא מציע פתרון ביניים שמצד אחד ישמש ככלי עבודה ומצד שני יצמצם למינימום את אפשרות החדירה לפרטיותם של האנשים.

לוין מציע כי במקום לחשוף לעין כל את עברם התחבורתי של הנהגים, משרד התחבורה יקבע פרמטרים של ניקוד לסוגי עבירות התנועה וכל נהג יקבל ניקוד התואם את סוג העבירה שעבר. קצין הבטיחות יהיה רשאי לקבל את הניקוד וכך לקבוע אם הנהג הוא בעל פוטנציאל מסוכנות גבוה. קצין הבטיחות  לא יוכל לראות את סוג העבירות שנעברו וכך תישמר פרטיותו של הנהג.

לשיטת ניקוד זו יתרונות נוספים לדברי לוין. מוסדות וחברות יוכלו לקבוע רף ניקוד למסוכנות, שמעליו אין לקבל נהגים לעבודה וכך ייקבע סטנדרט בטיחותי לקבלת נהגים לעבודה. זאת ועוד, המאגר יביא לשינוי בתרבות הנהיגה, שכן, הניקוד ישפיע על האפשרות של הנהגים במציאת מקומות עבודה, מה שיביא אותם לנהוג בזהירות רבה יותר. 

במכלול זה לדברי לוין, יש מצד אחד בכדי לתת פיתרון למידע הדרוש לקצין הבטיחות בעת קבלת נהגים לעבודה ומצד שני יש בו הגנה על פרטיותו של הנהג.

הצעת החוק עברה כבר קריאה טרומית בכנסת ונמצאת עתה בהכנה לקריאה הראשונה.

לוין קורא לשר התחבורה להתייחס לנושא זה כ"מציל חיים" ולזרז את הטיפול בו.

בנושא נוהל 6 אומר לוין כי לדעתו הדרך בה מופעל החוק החדש אינו נכון. יש בחוק זה פגיעה בפרטיותו של הנהג והסיבות לתלונות לא תמיד מוצדקות. נהג המדווח על עבירה של נהג אחר, לא תמיד רואה את התמונה בכללותה ולעיתים מגיש התלונה מונע מתוך נקמנות כך שמידת אמינותם של חלק גדול מהתלונות מוטל בספק. בנוסף, לדעת לוין, קציני הבטיחות לא אמורים להיות אחראים על אכיפת חוקי התנועה. זאת ועוד, קציני הבטיחות עלולים למצוא עצמם חשופים לתביעות משפטיות בגין תלונות חינם.

לוין מודה כי לא הצליח למנוע חקיקת חוק זה אך מציע לרכז את הבעיות הנובעות מהחלת חוק זה ומוכן ליזום דיון מחודש בכנסת בנושא זה.






 
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים