סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
נהיגת חורף - שלל עצות לנהיגה בטוחה
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 6) >> נהיגת חורף - שלל עצות לנהיגה בטוחה
28-10-12
מאת: שמעון סודאי - יו"ר איגוד בקציני הבטיחות בתעבו

 
                            הנדון: הנחיות לנהיגת החורף
 
 
מחזיק רכב שלום רב,

                  "איגרת לנהג בחורף"

החל מתאריך 1-11-2012 ועד 31-3-2013 חובה לנסוע באורות דולקים גם בשעות היום ע"פ תקנות משרד התחבורה. החובה להדלקת אורות היא רק בכבישים בין עירוניים.
הקנס על נסיעה ללא אורות הוא בסך 100 שקל +רישום שתי נקודות .
 
כללים ומושגים בנהיגת חורף :
היות שהגשמים יורדים לסירוגין ולא ברציפות, בהפסקות שבין הגשמים מתכסים הכבישים שוב באבק והגשם הופך ביחד עם השמנים שנדבקו לכביש לעיסה חלקה . לכן, יש להתייחס לכל גשם כאילו היה גשם ראשון וכשהכביש רטוב יש לנהוג במשנה זהירות.
 
החלקה וחוסר שליטה ברכב עלולים לנבוע מכמה סיבות : נהיגה מהירה שלא מתאימה לתנאי הדרך כולל נהיגה על כביש רטוב וחלק , פניות חדות, אי שמירת רווח ובלימה חזקה שמביאה לאיבוד אחיזה בכביש ובסופו של דבר לאיבוד שליטה של הנהג.
 
טיפים  לנהג הזהיר:
  1. בכביש רטוב הגדל את המרחק מהרכב שנוסע לפניך.
  2. בכביש רטוב הקטן את מהירות הנסיעה.
  3. יש להימנע ככל האפשר מבלימת פתע. במכוניות שמצוידות במערכות A.B.S)) למניעת החלקה יש ללחוץ בחוזקה על דוושת הבלם ולא להרפות עד לעצירה - תוך כדי שימוש בהגה- ע"מ שניתן יהיה להתחמק מהמכשול ובמידת הצורך למנוע תאונה .
  4. יש לנהוג  במתינות ובעירנות ע"פ תנאי הדרך, כדי לא להיכנס להחלקה ו/או למצב קיצוני .
  5. במקרה של החלקת סחרור, סובב את ההגה לכיוון שאליו מחליק חלקו האחורי של הרכב תוך שימוש בדוושת הבלם במכוניות עם מערכת ABS 
  6. האט לפני כניסה לשלולית גדולה כדי לא להרטיב את המנוע וחלקיו ועל מנת שלא ייגרם נזק מכני. ביציאה מהשלולית יש ללחוץ לסירוגין על דוושת הבלם על מנת לגרום לייבוש רפידות הבילום .
  7. הדלק אורות עפ"י החוק מ- 1.11.12 ועד -31.3.13.  מומלץ לנסוע באורות דולקים גם בכבישים עירוניים - על מנת לראות ולהראות. כאשר הראות לקויה, האט את מהירות נסיעתך בהתאם לתנאי הדרך.
  8. במכוניות שמתג ההצתה לא גורם לכיבוי האורות, יש לדאוג לכבות אותם בעת הירידה מהמכונית בכדי למנוע התרוקנות המצבר .
  9. יש לדאוג לניקיון כל הפנסים, המראות והשמשה הקדמית.
נהיגה בתנאים מכבידים חשיכה ומזג אוויר חורפי
 
על פי החוק, חייב נוהג רכב להאט את מהירות הנסיעה ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו כאשר הראות בדרך מוגבלת, מכל סיבה שהיא. כמו כן, כאשר הראות לקויה, העקיפה אסורה.
עקיפה בערפל אסורה בהחלט.
את פנסי הערפל מאחור ומלפנים, מותר להדליק רק בערפל, בגשם או בשלג. נסיעה עם פנסי ערפל שלא לצורך, תגרום לרישום דו"ח על עבירת תנועה.
 
 
אורות המעבר (אורות נמוכים) של הרכב הם פנסי החזית המאירים למרחק של 30 מ' לפחות וקרני האור נוטות כלפי מטה וימינה כדי למנוע סנוור.
 
אורות הדרך של הרכב הם פנסים בחזית המאירים למרחק של 100 מ' לפחות וחובה לעמעם אותם כאשר בא רכב ממול או כאשר נוסעים בעקבות רכב אחר ובזמן שהרכב עומד.
 
האורות המתאימים לנהיגה בערפל הם אורות המעבר שקרניהן אינן מסנוורות את עיני הנוהג ברכב.
 
לנהג אשר יש בעיה עם המגבים, יש לדאוג להחלפתם במחלקת הרכב.
 
הפעלת מזגן יחד עם מפשיר אדים לשמשה הקדמית, מזרזת את הפשרת האדים המצטברים על שמשת הרכב. ברכבים מסוימים הדבר פועל באופן אוטומטי.
 
 
נהיגה בתנאים מכבידים :
 
על הנוהג ברכב לנהוג במהירות סבירה, בהתחשב בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה בה, באופן שייקח בידו את השליטה המוחלטת ברכב.
 
כמו כן, חייב נוהג רכב להאט את מהירות הנסיעה ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו בהיכנסו לעקומות חדות ובנוסעו בהן בהתקרבות לפסגה או למקום שבו שדה הראייה מוגבל, בירידה תלולה או ארוכה, בהתקרבות לגשר צר ובעברו עליו.
 
כניסה לשלולית מים בנסיעה מהירה מהווה סכנת החלקה ואיבוד שליטה, על כן יש להשתדל לא להיכנס אליהם אם אפשר, ואם בכל זאת נכנסים, לעשות זאת במשנה זהירות ובעת יציאה משלולית יש ללחוץ לסירוגין על דוושת הבלם כדי לחמם את דסקיות הבלם שיתייבשו ושהרכב יוכל לעצור.
 
בדרך כלל המים מצטברים בכבישים בין-עירוניים בצד ימין עקב מבנה הכביש לניקוז המים, על כן, הימנעו מכניסה למקומות בם הצטברו מים היות ויש סיכוי כי תאבדו אחיזה בכביש ותתיזו מים על הרכב שנוסע מאחור .
ברכב הפועל עם מנוע דיזל, כניסה לשלולית גדולה יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע, עקב נעילה הידרו סטטית ועל כן יש לנהוג במשנה זהירות בעת מעבר מכשול מסוג זה בכביש.
בכל מקרה, בתוך שלולית אין להניע את הרכב אלא לנסות לדחוף אותו בהילוך סרק מתוך השלולית, על מנת שלא יישאבו מים למנוע.
 
חשוב שתהיו ערניים וזהירים בנהיגה בחורף עקב הראות הלקויה. בעת הנסיעה בכביש שימרו על רווח מהרכב שמלפנים היות ונדרש מרחק עצירה גדול יותר.  ראות לקויה, התזת מים ע"י רכבים חולפים בדרך וכיו"ב - הינם  גורמים מכבידים שיש לחשוב עליהם מבעוד מועד בכדי לעבור את נסיעת החורף בבטחה.
 
יש לתת את הדעת שנסיעה קרובה לשולי הדרך או המדרכה - עלולה לגרום להתזת מים על העוברים ושבים ויש להימנע מכך ככל האפשר.
 
נ.ב-החומר המוגש מותר לעריכה, תיקון ושיפוץ
וניתן להסיר את שמי לשימושכם האישי .
 
בברכת נהיגה זהירה ובטוחה ,
 
                                                                                                  
שמעון סודאי,
יו"ר איגוד קציני בטיחות




 
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים