סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
ועדת זליכה לשיפור התחרותיות במשק לא השיגה מטרותיה
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 6) >> ועדת זליכה לשיפור התחרותיות במשק לא השיגה מטרותיה
9-11-12
בהרצאתו בפני חברי האיגוד שהשתתפו בתחילת השבוע ברמת אפעל, אמר יקי אנוך, נשיא איגוד יבואני הרכב כי הועדה לשיפור התחרותיות במשק, בראשה עמד ד"ר זליכה, לא השיגה את מטרותיה. הועדה ישבה על המדוכה מעל שנה והציגה כ-150 סעיפים מפריעי תחרות בהם יש לטפל. הוקמה ועדת יישום הפועלת כבר כחצי שנה ותוצאות אין. לדעתו של אנוך, לא אפשרי לטפל בכזו כמות של סעיפים. אילו ועדת זליכה הייתה מגדירה מספר סעיפים קטן, עד כ-10 סעיפים, אזי ניתן היה לטפל בהם. בשנתיים האחרונות נושא זה העסיק את כל ענף הרכב ובסופו של דבר, להערכתו של אנוך, ככל הנראה, לא ייצא מכל זה דבר.

במטרה להגביר את התחרותיות בענף  ולהוריד את מחירי המכוניות, ניתנה אפשרות ליבוא מקביל. למרות זאת, נכון להיום, לאחר כשנתיים בהן ניתנה הזדמנות לאנשי עסקים לפתוח ערוצים מקבילים ליבוא רכב, אין יבוא מקביל. אנוך אומר כי אין כל הפרעה מצד היבואנים הרשמיים של המכוניות למהלך זה והוסיף בהקשר זה כי אם רוצים להוריד מחירים, על הממשלה להפחית את שיעור המיסים על המכוניות. לא יתכן אומר אנוך כי המיסוי כל כך גבוה, לעיתים הוא יותר מ-100% ממחיר היצרן.

בעניין המחירונים שמשרד התחבורה מנסה להשית על המוסכים, אומר אנוך כי דרישה זו אינה ישימה. קיימים כ-20,000 מק"טים ברכב ולנהל כמות כזו אדירה של מק"טים זו משימה שאיננה  בתחום יכולתם של המוסכים. גם איגוד המוסכים מתנגד לדרישה זו של משרד התחבורה מנימוקים זהים.



 
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים