סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של השר כץ הכוללת החמרה משמעותית בשפיטה ובענישה על עבירות חמורות
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 3) >> ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של השר כץ הכוללת החמרה משמעותית בשפיטה ובענישה על עבירות חמורות
18-3-12
משנים את מדיניות השפיטה והענישה כנגד עברייני תנועה. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (יום ראשון) את הצעת החוק שהוגשה על ידי שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הכוללת החמרה משמעותית בשפיטה ובענישה על עבירות תעבורה חמורות.
 
התוכנית החדשה להחמרת הענישה כנגד עברייני תנועה גובשה על ידי ועדת שרים לענייני בטיחות, ברשות השר כץ וועדה מקצועית שכללה נציגים של משרד התחבורה, פרקליטות המדינה, הנהלת בתי משפט, לשכת עורכי הדין, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
 
הצעת החוק כוללת שורה ארוכה של צעדים דרסטיים, המחמירים משמעותית את העונשים על עברייני תנועה, המבצעים עבירות חוזרות ונשנות ומסכנים את עצמם ואת הסובב אותם. לדבריו, הצעת החוק כוללת שינוי במדיניות השיפוט והענישה תוך התמקדות בעבירות חמורות המסכנות חיים.
 
"התוכנית שגובשה מהווה עליית מדרגה משמעותית במאבק בתאונות הדרכים ותאפשר למערכות האכיפה של המשטרה, בתי המשפט ומשרד התחבורה להתמודד טוב יותר עם עברייני התנועה המזלזלים בחוקי  התנועה".אמר השר כץ
 
החוק החדש כולל בין השאר החמרה משמעותית של הענישה על עבירות המוגדרות כמסכנות חיים ופסילת רישיון נהיגה עד תום ההליכים, במקרים חמורים או בעבירות חוזרות ונשנות, הגדלת מספר העבירות בגינן ניתן יהיה לפסול מינהלית רישיון נהיגה והרחבת רשימת העבירות בהן ניתן להשבית רכב.
 
כמו כן, כולל החוק שינויים משמעותיים בהליכי סדר הדין הפלילי, בעבירות קנס שיאפשרו הליך שיפוט זריז ויעיל יותר. חלק גדול מהבקשות להישפט בעבירות מסוג ברירת קנס מוגשות ללא הצדקה ולכן קובע החוק כי בקשה להישפט בעבירת ברירת קנס תותנה בהפקדת סכום הקנס מראש וכי בית המשפט יטיל קנסות גבוהים יותר במקרה של הרשעה.
 
עוד כולל החוק הגדלה משמעותית של הקנסות לנהגים שיבקשו להישפט במקרה של ברירת קנס. הסדר זה מבקש לצמצם את מספר המבקשים להישפט במטרה "למשוך זמן" ולנסות את מזלם בבית משפט בניסיון לצמצם את רוע הגזרה.
 
על פי החוק החדש יגדל מספר העבירות בהן ניתן לפסול רישיון של נהג לתקופה של 30 יום וחלקן יועבר לפסילה מינהלתית של 60 יום. החוק קובע עוד כי קצין משטרה יוכל לפסול רישיון נהיגה למשך 90 יום על עבירות תעבורה חמורות: "פגע וברח", גרימת תאונת דרכים שבוצע תוך נהיגה בשיכרות, עקיפה מסוכנת, נסיעה עם משקל עודף ברכב וחציית פסי רכבת.
 
החוק מרחיב את רשימת העבירות שבהן יכול קצין משטרה לפסול את רישיון הנהיגה ל- 60 יום ולכלול בהן עבירות של שיכרות (פי אחת וחצי מהמותר) נהיגה במהירות העולה על 65 קמ"ש מהמותר, בכביש בין עירוני או 55 קמ"ש בכביש עירוני, כניסה לשטח פסי רכבת בנסיבות מחמירות ועבירות חמורות שבוצעו על ידי נהג חדש.  החוק מרחיב גם את רשימת העבירות שבהן יכול קצין משטרה להשבית רכב ל- 30 יום וכולל בו גם נהגים שרישיון הנהיגה שלהם לא היה בתוקף למעלה משנתיים.  
 
החוק מבטל את האפשרות של הרשעת אדם שלא התייצב בבית משפט לדיון עליו הוזמן בעבירות חמורות למרות העומס שהדבר יטיל על בית משפט וקובע כי נאשם שלא יתייצב לדיון בבית משפט יוצא נגדו צו הובאה, מלווה בהפקדה כספית. אם לא יאותר על ידי המשטרה יוצא נגדו צו מאסר.
 
החוק מטיל עונש מינימום של פסילה מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של שלושה עד שישה חודשים בגין שורה של עבירות חמורות בהן: עבירות שגרמו לתאונה שבא נחבל אדם או ניזוק רכוש, נהיגה ללא רישיון תקף, נהיגה ללא מלווה כמתחייב מהחוק, נהיגה בשיכרות, אי ציות לרמזור אדום או תמרור עצור, נסיעה במהירות גבוהה במיוחד מהמותר בחוק והפקרה של פצוע.
 
כמו כן קובע החוק מאסר חובה לנהג שנהג בזמן פסילת רישיון הנהיגה וזאת בדומה לעונש הקבוע כיום לגבי הפקרה של פצוע לאחר תאונת דרכים.

_____________________________________________________

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום בנוסף את טיוטת החוק המתייחסת  לשימוש בחלקי רכב משומשים. 

החוק החדש קובע כי תוקף הוראת השעה שנועדה לסייע למשטרה להתמודד עם תופעת גניבות הרכב לא יוגבל בזמן.
 
הוראת השעה קובעת איסור על תיקון כלי רכב ישראלים בשטחי הרשות הפלסטינית וכן איסור על העברת כלי רכב ישראלים באמצעות רכב אחר לתיקון בשטחים. יצויין, כי המניע  העיקרי לגניבות רכב בישראל הוא הביקוש לחלקי רכב זולים.

להערכת המשטרה כ- 70% מכלי הרכב הגנובים עוברים לשטחי הרשות הפלסטינית שם הם מפורקים וחלקים מהם מורכבים על כלי רכב ישר אראלים המועברים לתיקון בשטחים. האכיפה האינטנסיבית שביצעה יחידת אתגר של המשטרה צמצמה את הביקוש לחלקי חילוף זולים בשל הימנעות אזרחים ישראלים להכניס את רכבם לתיקון בשטחי הרשות הפלסטינית.


 
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים