איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

השר כץ השיק את כריית המנהרה הראשונה בקו הרכבת המהיר לירושלים

6-2-12
המנהרה הראשונה באורך של 3.6 קילומטר תכרה באמצעות מכונת ענק באורך של יותר מ- 100 מטר ובקוטר של 10 מטרים
 
שלב נוסף של הרכבת המהירה לירושלים יוצא לדרך. שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ השיק היום (6/2/12) את תחילת עבודות הכרייה של מנהרת הרכבת הראשונה בישראל, שתכרה באמצעות מכונת כרייה ענקית, TBM (Tunnel Boring Machine) שהובאה במיוחד מחו"ל.

מכונת ה- TBM הראשונה תופעל במנהרה מספר 1, שתכרה מלטרון לשער הגיא, באורך של 3.6 קילומטרים. השר כץ ציין כי שתי מכונות נוספות יופעלו בקרוב בצמד המנהרות (מנהרה מספר 3) שייכרו מנחל יתלה ועד נחל לוז, הסמוך למבשרת ציון. אורך כל מנהרה יגיע ל- 11.5 קילומטר והן יהיו המנהרות הארוכות ביותר בישראל.
 
משקל כל מכונת קידוח הוא כ-1,800 טון, אורכה מגיע ליותר מ- 100 מטרים וקוטרה 10 מטרים. הקידוח אמור להתבצע כאשר המכונה נוסעת על מסילה מיוחדת שהורכבה לצורך כך. לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר שמוצא מתוך המנהרה אחורה, לאורך מספר קילומטרים. רכבות עבודה קטנות מעמיסות את כל הציוד והחומר הנדרש לדיפון המנהרה ומובילות אותו עד למקום הנדרש.
 

מכונת הכריה החדשה – הספק 500 מ' כרייה בחודש
מכונת ה- TBM מתקדמת בקצב של כ- 20 מטר ביום ו-500 מטר בחודש והיא פועלת 24 שעות ביממה. עלות כל מכונת כרייה נאמדת ב-100 מיליון שקל ועלות הציוד הנלווה מוערך ב-100 מיליון שקל נוספים. יצוין כי מכונות כרייה דומות חפרו את תעלת למאנש בין צרפת לאנגליה וכיום חופרות את מנהרת הגוטרד בין איטליה לשוויץ ומנהרת ברנר בין איטליה לאוסטריה.
 
באתר פועלים כ-430 עובדים, מהם 200 קבלני משנה, 200 פועלים, 20 מהנדסים ו-10 מודדים. 150 אלף מ"ק בטון ו-12 אלף טון ברזל ישמשו את הפרויקט. 700 אלף מ"ק עודפי חפירה יוצאו מהמנהרה.
 
יצוין כי עם כניסתו לתפקיד, הורה השר כץ, לאנשי משרדו ולרכבת ישראל לפעול מיידית לקידום העבודות בפרויקט קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל-אביב. זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע.
 
קו הרכבת המהיר לירושלים הוא הפרויקט הגדול ביותר כיום, בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, שיחבר את השפלה עם ירושלים ויאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה, להגיע במהירות ובנוחות לבירה.
 
פרויקט הרכבת המהירה בין תל אביב לירושלים, שעלותו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים, כולל הקמת מסילה כפולה באורך של 56 קילומטר, העוברת דרך נתב"ג ומודיעין ותגיע עד הכניסה לירושלים, סמוך לבנייני האומה. זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יהיה 28 דקות בלבד.
 
בשנה הראשונה לפעילותה, תפעיל הרכבת בין תל אביב לירושלים שלוש רכבות בשעה לכל כיוון, בשעות השיא, ותבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה. הנסיעה הראשונה של הרכבת המהירה אמורה להיחנך בשנת 2017.
 
מסלול הרכבת כולל מספר מנהרות שאורכן הכולל הוא כ- 22 קילומטר וכן גשרים באורך כולל של 7 קילומטרים. בתוואי הסמוך מירושלים תעבור המסילה כ- 80 מטר מתחת לאדמה. הנוסעים יעלו לתחנה שבמתחם בנייני האומה, באמצעות מעליות ודרגנועים שיובילו את הנוסעים בתוך מספר שניות אל המפלסים העליונים של התחנה.

כלי נגישות