איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הפקרה אחרי פגיעה – החמרה בענישה

15-11-11

ערך: דני שטרוזמן ב. ב. ד.

סעיף 64א לפקודת התעבורה תוקן. עתה הוא מחמיר יותר עם המפקיר נפגע במקום התאונה. כמו-כן נוסף 64א1 המטיל את החובה להזעיק עזרה גם על הנוסע. השינויים פורסמו ב-9.11.11. בגלל חשיבות העניין, אנו מביאים את סעיפי הפקודה כלשונם:
64א – הפקרה אחרי פגיעה (תיקון)
א.      נוהג רכב המעורב בתאונה שבה נפגע אדם, אשר היה עליו לדעת כי בתאונה נפגע אדם או עשוי היה להיפגע אדם, ולא עצר במקום התאונה או קרוב לו ככל האפשר כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולהזעיק עזרה, דינו – מאסר שלוש שנים.
ב.      נוהג רכב המעורב בתאונה שבה נפגע אדם, ולא עצר במקום התאונה או קרוב לו ככל האפשר כדי לעמוד על תוצאות התאונה או עצר ולא הזעיק עזרה, דינו – מאסר שבע שנים.
ג.       נוהג רכב המעורב בתאונה שבה נגרמה לאדם חבלה חמורה או שבה נהרג אדם, ולא עצר או לא הזעיק עזרה כאמור בסעיף ב' – דינו מאסר 14 שנים.
ד.      החליט בית המשפט להטיל על אדם עונש מאסר לפי סעיף ב' או ג', לא ייתן עליו צו מבחן, אלא מטעמים מיוחדים שיירשמו, ולא יטיל עליו מאסר על תנאי בין כעונש יחיד ובין כעונש נוסף.
ה.     בסעיף זה, "הזעיק עזרה" – הושיט עזרה מתאימה בהתאם לנסיבות המקרה ולמקום התאונה, ובכלל זה, בהתאם לנסיבות המקרה, הזעיק את גופי ההצלה המקצועיים הנחוצים למקום התאונה, המתין ליד הנפגע עד להגעתם, דאג למניעת כל נזק נוסף לנפגע ככל יכולתו והגיש לנפגע עזרה ראשונה אם ביכולתו הגישה על-פי הכשרתו.
64א1 – חובת נוסע להתקשר לגופי הצלה (חדש)
נוסע ברכב המעורב בתאונה שבה נפגע אדם חייב להתקשר לגופי ההצלה הנחוצים ולהזעיקם למקום התאונה, בהקדם האפשרי בנסיבות העניין, אלא אם כן נוהג הרכב עצר והזעיק עזרה, בנסיבות האמורות בסעיף 64א(ב) או (ג). העובר על הוראה זו, דינו – מחצית העונש הקבוע בסעיף 64א(ב) או (ג), לפי העניין. הוראות סעיף זה לא יחולו על קטין שטרם מלאו לו 16 שנים.

הערת המערכת: סעיפים אלה בפקודת התעבורה אינם משנים דבר מתקנות התעבורה 144-146א, המפרטות את חובות הנוהג ברכב לאחר תאונת דרכים.

כלי נגישות