סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
דווח מתחקיר לתאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית בכביש 85 מתאריך 13/5/10 ששודר בערוץ 10
דף הבית >> סירטונים ומצגות >> דווח מתחקיר לתאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית בכביש 85 מתאריך 13/5/10 ששודר בערוץ 10
לצפיה בסירטון לחץ כאן
הערה: לפני סירטון התחקיר ישנן שתי כתבות קצרות. לוקח מספר דקות עד שמגיעים לכתבת התחקיר.

תמלול הסירטון
מיקי חיימוביץ: מה גרם לתאונה הקשה בצפון, לפני חודש שבה נהרגו חמישה בני-אדם, בהתנגשות בין משאית לאוטובוס? דו"ח שמפרסמת היום עמותת "אור-ירוק", מפרט שורה של טעויות אנוש ומחדלים על מה שבדיוק קרה שם, הנה הכתבה של עידן רוט.
עידן רוט: חמישה בני-אדם, קיפחו את חייהם בתאונה הזאת לפני חודש בכביש עכו - כרמיאל, לידי חדשות-10 הגיע דו"ח חקירת עומק שיזמה עמותת "אור-ירוק" ושנכתב על ידי צוות מומחים בראשותו של השופט בדימוס אבינועם הדר, מהדו"ח עולה כי המשאית שעמדה בשול הדרך, בלטה 70 סנטימטרים לתוך הנתיב, מכוניות שעברו במסלול הימני, הצליחו לחמוק ממנה, נהג אוטובוס אגד שנסע במהירות של 90 קילומטרים בשעה, לא הבחין בזמן במשאית שחסמה חלקית את הנתיב והתנגש בה בעוצמה.
ד"ר אינג'' עוזי רז, ממחברי הדו"ח: מע"צ שולל שוליים מאוד צרים, ואם הם היו עושים לא את השוליים הסלולים של הכביש, אלא את מעקה הבטיחות, עוד מטר הצידה, היה מאפשר לאותה משאית לעמוד ככה שהיא לא תסתכן.
עידן רוט: על-פי הדו"ח העצמאי שנערך, אופן העצירה של נהג המשאית נעשה בניגוד לתקנות התעבורה, התנהגות זאת קובע הדו"ח, היא רשלנות שתרמה לתוצאה הקטלנית. על פי החישובים של עורכי הדו"ח, לנהג האוטובוס היו שבע שניות ארוכות, שבהם היה צריך להבחין במשאית, ולמנוע את התאונה. על פי עדויות שנלקחו בשבע השניות הקריטיות הללו, עיניו היו עסוקות בדברים אחרים, בדיקת הבלמים הראתה כי הנהג ביצע בהם שימוש יתר, מה שמצביע על נהיגתו הפרועה.
ד"ר אינג'' עוזי רז, ממחברי הדו"ח: אותו נהג, אחרי שעלו עליו, שהוא לא נהג טוב, ושיש איתו בעיות ואגד היה צריך ללכת צעד אחד נוסף ולא לתת לו להמשיך לעבוד.
עידן רוט: החוקרים מצאו כי האוטובוס עבר תאונה כמה ימים קודם לכן, ה נזק שנגרם לו, לא תוקן ולא נבדקה תקינותו לפני חזרתו אל הכביש.
ד"ר אינג'' עוזי רז, ממחברי הדו"ח: אחרי שקרתה התאונה אי-אפשר היה לבצע חילוץ, כי החלונות ממוגנות האבנים, לא נפרצו בקלות.
עידן רוט: רק אחרי ירי באחד החלונות, החל החילוץ.
שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": תפקידה של חקירת העומק, היא למנוע את התאונה הבאה, אותם מסקנות שעולות מן השגיאות שנעשו למנוע הישנותם בעתיד.
עידן רוט: כל מה שנותר לקוות הוא, שלפחות מסקנות הדו"ח הזה, לא יפלו על אוזניים ערלות.
מיקי חיימוביץ: "אגד" אומרת בתגובה כי היא דוחה על הסף את הטענות בדו"ח, הנהג הנדון היה כשיר לחלוטין, להוביל נוסעים בקו זה. האוטובוס שהיה מעורב בתאונה, נבדק על ידי בוחני התאונות של משטרת ישראל במוסך חיצוני בלתי תלוי ונמצא תקין לחלוטין, מהחברה הלאומי לדרכים נמסר, כי סלילת כביש 85 בוצעה על פי הנחיית משרד התחבורה, ומע"צ, כולל סוגיית רוחב הנתיבים והשוליים.
תגובת אגד: מתנגדת לטענות. חקירת משטרת ישראל. תגובת החברה הלאומית לדרכים, משרד התחבורה.
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים