סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
סיכום פעילות האיגוד החל ממחצית שנת 2009 ועד היום.
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 3) >> סיכום פעילות האיגוד החל ממחצית שנת 2009 ועד היום.
20-3-12

להלן דבריו של צבי יוזנט מנכ"ל איגוד קציני הבטיחות בתעבורה לסיכום הקדנציה האחרונה של הנהלת האיגוד.
 
 סיכום פעילות האיגוד- כנס קציני בטיחות 19.3.12
 
ברצוני לסכם בקצרה את פעילות האיגוד החל ממחצית שנת 2009 ועד היום.

כפי שהנכם יודעים, בחודש מאי הקרוב, יתקיימו בחירות למוסדות האיגוד, בהן תיקבע, בין השאר – גם הנהלה חדשה.
ברצוני לאחל מעל במה זו – לכל הנהלה אשר תיבחר –
הצלחה במילוי משימותיה ובעיקר בתרומתה לצמצום תאונות הדרכים ולחיזוק מעמדו של קצין הבטיחות.

בבואי לסכם פעילות של שלוש שנים, בחרתי להתמקד בנושאים המרכזיים.
 
1)  הקמת אתר אינטרנט ותפעולו השוטף :
הקמת אתר אינטרנט ושידרוגו באופן מקצועי ושוטף, שהפך לאחד האתרים המקצועיים והמובילים בתחומו.
האתר פתוח לכל ובתוכו מידע מקצועי, רחב היקף, המתעדכן על בסיס יום-יומי ומשמש ככלי עזר יעיל לקצין הבטיחות.

בהקמת האתר ובתפעולו השוטף, הושקעה עבודה רבה
ע"י ועדת האינטרנט המורכבת ממר שמעון סודאי,
מר מנשה פרידמן ואנוכי.  כל זאת בסיועה של מזכירת האיגוד – הגב' צביה.
תודתי נתונה כמובן גם למנהל האתר – מר אמנון קוה.
 
2)  חיזוק מעמדו של קצין הבטיחות :
אני יודע שבכל כנס אנו מעלים את הנושא, אך לתוצאות הוועדה, המלצותיה והפיכתה לחקיקה נדרשת סבלנות רבה, דבקות במטרה והתמדה מבלי להרפות לרגע ולשוב ולבקש ממשרד התחבורה על כל דרגיו לסיים את הטיפול בנושא.
כפי שנמסר לי נוסחה טיוטת הגירסה המשפטית, שתובא לאישור בפני ועדת הכלכלה ובסופו של התהליך, יהיה קשר ישיר בין אחריות לסמכות וקצין הבטיחות במפעל – לא יעמוד בדד במערכה.
אחריות מנהלים תוטל על מנכ"ל החברה, כך שתהיה שותפות אמת באחריות לבטיחות הרכב והנהגים בחברה -הן על המנכ"ל והן על קצין הבטיחות.
לדעתינו – זוהי ההמלצה המרכזית והחשובה ביותר של הועדה, שתחזק את מעמדו של קצין הבטיחות בחברה, תיצור "אוירה בטיחותית" במפעל ותאפשר לקצין הבטיחות לפעול עפ"י נורמות בטיחותיות בגיבוי הנהלת המפעל.
 
 אין ספק כי בדרך זו נתרום לבטיחות ולא כפי שהמצב כיום בחלק מהמפעלים – בהם קצין הבטיחות נאלץ להתמודד לבדו בכל הנושאים, ולא פעם נתקל בקשיים בהיעדר גיבוי לכך. הצעה זו משנה על פניה את מעמדו בחברה בה הוא מועסק.
ברצוני לברך את מר נועם קום, אשר טרח יחד עימי ועם ההנהלה בכתיבה, ניסוח והצגת עמדת האיגוד בפני הוועדה. כמו כן, ברצוננו עוד להודות למנהל אגף הרישוי מר חמאדה גאנם ולעו"ד שרית זוכוביצקי, שפעלו לקידום נושא החקיקה.
 
3)  כנסים והשתלמויות :
פעילות ההדרכה וההשתלמויות נחלקות לשניים :
כנסים רבעוניים ארציים
והשתלמויות סקטוריאליות ומקצועיות.
 
כנסים רבעוניים ארציים :
הכנסים הארציים , בהם נטלתם חלק, אירחו את בכירי משרד התחבורה: שר, מנכ"ל, יו"ר הרשות הלאומית, מנהל אגף הרישוי, מנהל מחוז הדרום וראש תחום קציני בטיחות.  בנוסף לאמור, הופיעו בפנינו אנשי מקצוע מכל תחומי הרכב והתחבורה, ובהם יבואנים וספקים מרכזיים -תוך הפגנת תצוגה מרשימה של רכבים ומוצרים מגוונים. 
נערכו גם מספר פאנלים – בהם ניתנה הזדמנות לחברים להציג בפני חברי הפאנל סוגיות מקצועיות.
הכנסים נחלו הצלחה בנוכחות מרשימה של קציני בטיחות מכל חלקי הארץ.
דיווחים של מבחר נושאים מקצועיים מתוך הכנסים – כולל תמונות – מוצגים ומועלים לאתר האיגוד בסיום כל אירוע.
 
השתלמויות סקטוריאליות ומקצועיות :
א) נערכו השתלמויות סקטוריאליות במשרד התחבורה בבית דגן, בהתאם לתחומים המרכזיים :
משא כבד,
היסעים,
הייטק וליסינג.
בנוסף לאמור, התקיימו כנסים אזוריים : שניים במחוז הצפון – בראשותו של אייל הדר וחבריו להנהלה
וכנס נוסף באזור הדרום, שיתקיים לקראת סוף החודש.
 
ב)  כמו כן, נערכו השתלמויות מקצועיות ייחודיות ע"י חברת קרסו, חברת דוד לובינסקי, מפעל הצמיגים – תעשיות גומי עין שמר וחברת מסלולים – שהביאו בפני המשתתפים חידושים והדרכות בתחומי הרכב המודרני – הן בהיבט התיאורטי והן בהיבט המעשי.
בהזדמנות זו אני רוצה לברך את מר שמעון סודאי שטרח כמרכז וועדת ההדרכה עם חברי הוועדה -לקידום הכנסים וההשתלמויות בהצלחה.
 
ג) מענה אישי בתחומי תקנות התעבורה :
מר גולני שאלתיאל העמיד עצמו לרשות חברי האיגוד – במתן פרשנות ובתשובות לבעיות חוקיות שהתעוררו במהלך עבודתם – ועל כך ברכתנו.
 
ד) ועדות הכנסת :
אנו מוזמנים באופן סדיר לועדות הכנסת , במיוחד לועדת הכלכלה, ונציגנו, עפ"י הנושא והעניין, תורמים לדיונים ולתהליך קבלת ההחלטות. זוהי במה חשובה ומחייבת, כי בסופו של התהליך, לרוב, המוצר הסופי הוא חקיקת משנה או חקיקה ראשית, שמשפיעה על כל נהגי ישראל ועלינו בפרט.
 
ולסיום :
שירתתי את האיגוד כארבע שנים בהתנדבות, תוך שיתוף פעולה עם היו"ר- מר דוד בוקר, מזכיר האיגוד –
מר יעקב רוזנטל, גזבר האיגוד-מר שמעון ראובן,
רכז ועדת הדרכה והשתלמויות – מר סודאי, נציג אזור
ירושלים- מר שאולוף, נציגי חיפה - בראשותו של
מר הדר ונציג הדרום מר אברג'יל והנהלת האיגוד.
לא פעם התעוררו חילוקי דעות מקצועיים, אך מניסיוני בעבר בתפעול מערכות גדולות, חילוקי הדעות מפרים בסופו של התהליך ולגיטימיים בכל מערכת, וטוב שיישמעו קולות בעלי גוון שונה לפני החלטה מחייבת.
ושוב, ברצוני לאחל לכל הנהלה ומועצה שתיבחר- הצלחה - שהיא הצלחת קציני הבטיחות.


 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים