איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בקרוב : נהג חדש כבר בגיל 16 ותשעה חודשים

6-3-12
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (יום שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את תכנית הרישיון המדורג שגובשה על ידי שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ונועדה לצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות דרכים.
 
על פי תוכניתו של השר כץ ניתן יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה בגיל 16 וחצי. בגיל 16 ותשעה חודשים ניתן יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי, במקום גיל 17 כיום. אולם הנהיגה תותנה בחובת ליווי של המלווה במשך שישה חודשים.
 
 על פי הצעת החוק שאושרה לקריאה שנייה ושלישית מי שיעבור את הבחינה בהצלחה יקבל "היתר נהיגה" שיותנה בחובת ליווי של מלווה, במשך שישה חודשים הכוללים שלושה חודשים של נהיגה בליווי ביום ובלילה ושלושה חודשים נוספים של נהיגת לילה בלבד.
 
משך הליווי לא יפחת מ- 50 שעות ויכלול גם הנחיות לגבי סוג הנהיגה כמו למשל נהיגה בדרכים בינעירוניות, נהיגת יום ונהיגת לילה.
 
בתום תקופת הליווי ולא לפני גיל 17 שנים ושלושה חודשים יחתמו המלווה והתלמיד על תצהיר המאשר את ביצוע הליווי ורק לאחר מכן יונפק לנהג רישיון נהיגה קבוע מטעם רשות הרישוי.
 
מנתונים שנאספו במשרד התחבורה עולה כי לתקופת הליווי יש השפעה חיובית ביותר על התנהגותו של הנהג.לדבריו, ארכת תקופה הליווי עשויה לצמצם את מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים. הנתונים מוכיחים כי ככל שתקופת הליווי ארוכה יותר כך מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות קטנה יותר.
 
במדינות בהן הופעלה תכנית הרישיון הנהיגה המדורג פחת מספר תאונות הדרכים בהם היו מעורבים נהגים צעירים ולכן יש חשיבות רבה לקידום מהיר של תכנית הרישיון הנהיגה המדורג.
 
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ ברך על ההחלטה ואמר כי אחת הסיבות המרכזיות למעורבותם הגבוהה של נהגים צעירים בתאונות דרכים נעוצה בהיעדר ניסיון נהיגה. "רכישת ניסיון נהיגה בתנאים מגבילים במסגרת תכנית רישיון הנהיגה המדורג תאפשר לנהג החדש לחוות מצבי נהיגה ברמת סיכון גבוהה יותר רק לאחר שרכש ניסיון מספיק בתקופת הליווי".אמר מוסקוביץ
 
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פיתחה את ערכת ההדרכה ליווי לחיים, הכוללת כלים לשימוש המלווה והנהג החדש.
הערכה ניתנת להורדת מאתר האינטרנט של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
https://www.rsa.gov.il/Audience/YoungDrivers/Pages/YoungDriversPage.aspx

כלי נגישות