איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בסיטרואן C5 יותר מערכות אלקטרוניות מאשר בחללית אפולו

21-9-11
פיז'ו וסיטרואן אינן כבר המכוניות שאנו מכירים מקידמת דנן. כלומר, הטכנולוגיות המיושמות היום במכוניות אלו אינה דומה כלל למה שהיה אך לפני שנים מועטות.
פיז'ו וסיטרואן ניצבות בקידמת הטכנולוגיה. המכוניות של היום מפוקחות ומנוהלות ע"י מחשב הנמצא ברכב בו נרשם כל פרט מההסטוריה של המכונית. כל תקלה נרשמת במחשב המכונית ומשם מדווחת למרכז נתונים הנמצא בקובנטרי שבאנגליה. מקובנטרי מופץ המידע  למרכזי השרות  בכל העולם. לשם המחשה, טכנאי היושב בקובנטרי מסוגל להפעיל את מנוע המכונית הנמצאת במוסך בישראל.

היתרון בריכוז הנתונים מכל רחבי העולם הוא בכך שהוא מאפשר לאפיין תקלות אוניברסליות אם וכאשר קורות ולפעול מהר לתיקונם. 

במכוניות סיטרואן ופיז'ו של היום, אין צורך אפילו לפתוח את מכסה המנוע על מנת לאתר תקלה בתוכה. בתוך המכונית, ליד מושב הנהג קיים שקע מיוחד שאליו מתחברים עם כבל תקשורת. הכבל מחובר למחשב ש"שואב" את כל הנתונים מהמכונית ומשווה אותם לטווח המותר על פי נתוני היצרן. כל סטיה מהטווח מטופלת.

בהרצאתו ציין מנור כי עלותו של  רכב ממוצע בנויה מהמרכיבים הבאים: פחת  47% (כמעט חצי מעלותו), דלק 14%, ביטוח 12%, מימון 8%, 5צמיגים 5% ומיסים 5%. נתונים אלו מבוססים על מכוניות באירופה. בישראל מרכיב המיסים מן הסתם גבוה באופן משמעותי מחלקו באירופה.

מנור הוסיף כי בהשוואה לעלות הממוצעת מרכיב הדלק בפיז'ו וסיטרואן הינו רק כ-10% (עלות ברכב ממוצע 14%). גם עלויות הביטוח והאחזקה נמוכים יותר בפיז'ו וסיטרואן בהשוואה לעלות ברכב הממוצע.

עוד אמר מנור כי חב' לובינסקי תעבור למישכנה החדש בראשון לציון בסמוך לאיקאה בסוף 2013. המקום החדש יכיל את כל אגפי החברה בהם אגף השרות, אגף מסירת המכוניות ואגף המכירות. במיתחם החדש יהיו גם  4 אולמות תצוגה גדולים ומרווחים המיועדים למותגי החברה. סה"כ השטח עליו תהיה ממוקמת החברה משתרע על 64,000 מ"ר מהם 55,000 מ"ר שטח בנוי.

לסיום, במענה לבקשתו של שמעון סודאי רכז ועדת ההדרכה וההשתלמויות של האיגוד, נענה מנור לקיים השתלמויות לחברי האיגוד בנושאים  שיתואמו בנפרד עם מח' ההדרכה של החברה.
כלי נגישות