סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 








        
 
במסגרת שדרוג כביש ירושלים- תל אביב : שתי מנהרות באורך של 650 מטר כל אחת יחליפו את גשר הראל הישן
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 3) >> במסגרת שדרוג כביש ירושלים- תל אביב : שתי מנהרות באורך של 650 מטר כל אחת יחליפו את גשר הראל הישן
28-2-12
החברה הלאומית לדרכים פרסמה היום את המכרז לכריית מנהרות הראל בכביש מספר 1 במסגרת הפרויקט לשדרוג כביש ירושלים - תל אביב.
 
גשר הראל הישן שנבנה לפני עשרות שנים, יבוטל. במקומו יכרו צמד מנהרות באורך של כ-  650 מטר כל אחת שיעברו מתחת לרכס הראל. המנהרות בנות שלושה נתיבים כל אחת ובעלות שוליים רחבים.
 
המנהרות יקצרו את זמן הנסיעה לירושלים ויצמצמו את צריכת הדלק וזיהום האויר של כלי רכב. סמוך למחלף החדש יוקם חניון "חנה וסע" ותחנת אוטובוס לנוחיות הנהגים המגיעים לירושלים.
 
המנהרות ייכרו מתחת למחלף הראל וחומר החציבה והעפר הרב שיוצא מהן ימוחזר וישמש למילוי ואדי ארזה הנמצא מזרחית למנהרות ומהווה חלק מפרויקט שדרוג הכביש. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 2.5 מיליארד שקלים.
 
המכרז יבוצע  בשיטת "תכנון ביצוע" ( design build ) שבו הקבלן מתכנן ומבצע את הפרויקט בהתאם להנחיות החברה הלאומית לדרכים. שיטה זו מאפשרת צרוף של חברות ישראליות עם חברות קבלניות מחו"ל שצברו ידע וניסיון בכריית מנהרות בשיטת שנבחרה למנהרות הראל.
 
בשבוע שעבר פורסם מכרז נוסף לשדרוג כביש מספר 1 הכולל את שדרוג קטע הכביש בין שער הגיא ועד למחלף שורש באורך של שישה קילומטרים. העבודות כוללות את הרמת הכביש מאזור שער הגיא, במטרה לצמצם למינימום את החציבה, הרחבת הכביש לשלושה נתיבים לכל כיון והקמת גשר אקולוגי שיחבר בין שתי צידי הכביש ויאפשר מעבר בטוח לבעלי חיים שבסביבה. 
 

הדמיה של המינהרות החדשות
מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום על ידי משרד התחבורה.שדרוג כביש מספר 1 ישפר את זרימת התנועה באחד מעורקי התנועה החשובים ביותר בישראל. "הרחבת כביש מספר 1 לשלושה נתיבים וביטול סיבוב מוצא יאפשרו לעשרות אלפי העובדים לחלוף על הפקקים ולהגיע לירושלים בבטיחות ובמהירות", אמר כץ.
 
במסגרת התוכנית יבוטל קטע הכביש המסוכן ב"סיבוב מוצא", ובמקומו יוקמו שני גשרים מקבילים, בני שלושה נתיבים, באורך של 800 מטר, שיתנשאו מעל עמק מוצא. הגשרים החדשים יהפכו את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר.
 
יו"ר החברה הלאומית לדרכים, יאיר שמיר ציין מדובר בפרויקט הדגל של החברה הן מעצם הסמליות שבהקמת כביש חדש לירושלים, אך גם בשל התרומה הרבה של הפרויקט למשק."החברה הלאומית לדרכים גאה להצעיד את הדרך העולה לירושלים לקדמת המאה ה-21 בכביש מהיר יותר, בטיחותי ונוח יותר לרווחת כלל אזרחי ישראל ותושבי הבירה". הוסיף שמיר.


 
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים