סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 






 








        
 
בית המשפט ביטל התליית (פסילת) רשיון נהיגה עד מתן פסק דין, לנהג שדרס אדם למוות
דף הבית >> פרשנות מישפטית >> בית המשפט ביטל התליית (פסילת) רשיון נהיגה עד מתן פסק דין, לנהג שדרס אדם למוות
8-5-11
על פי פקודת התעבורה, כאשר מוגש כתב אישום נגד בעל רישיון נהיגה בעבירה שגרמה לתאונת דרכים בה נהרג אדם, בית המשפט מורה על פסילתו של הנאשם מלהחזיק ברישיון נהיגה עד למתן פסק דין בעניינו, ואולם רשאי בית המשפט שלא להורות על פסילה כאמור באם שוכנע כי אין בנהיגה ע"י הנאשם משום סכנה לציבור.
 

המדינה הגישה בקשה לפסול את רישיון הנהיגה של נאשם בהריגה בתאונת דרכים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. הרקע לבקשה הינו אירוע בו התרחשה תאונת דרכים קטלנית בה היה הנאשם היה מעורב כנהג בצומת דרכים ופגע  למוות עם מכוניתו בהולך רגל שחצה את הרחוב הנ"ל בריצה, במעבר חציה, בצומת מרומזר אשר בו היה אותה עת אור אדום ברמזור להולכי רגל בכיוון חצייתו של הולך רגל ואור ירוק לכלי רכב בכיוון נסיעתו של המשיב.

בית המשפט קיבל את הבקשה בחלקה וקבע כלהלן:
בנסיבות העניין, יש אמנם מקום להאריך את תקופת הצינון מלנהוג בה נתון המשיב אך זאת באופן מידתי וקצוב אשר ייקח מחד גיסא בחשבון את העולה לכאורה מחומר החקירה לפיו המשיב איחר בהבחנה בהולך הרגל ויכול היה לכאורה למנוע את הפגיעה בו לו היה מבחין בו ומגיב מבעוד מועד עת ניתן היה לעשות כן, ומאידך גיסא ייקח גם בחשבון את העולה לכאורה מחומר החקירה ולפיו להולך הרגל המנוח הייתה תרומת רשלנות משמעותית להתרחשות האירוע, ייקח בחשבון את העובדה כי המשיב נע מלכתחילה במהירות הפחותה מהמהירות המותרת במקום, וכן שעברו התעבורתי של המשיב הוא תקין.
בנסיבות דנן, עולה לכאורה מחומר הראיות שהולך הרגל הפגין רשלנות משמעותית בהחליטו לחצות, בריצה, כביש שכזה, בשעת תאורה, כאשר הוא לבוש בבגדים כהים וכאשר הוא חוצה את הכביש בניגוד לאור האדום בכיוון חצייתו.
בית המשפט, נדרש ליצור איזון אשר יביא לידי ביטוי את מה שנראה לכאורה ככישלונו של המשיב מלהבחין מבעוד מועד בהולך הרגל וכך למנוע פגיעה אשר לכאורה ניתן היה למנוע אותה או לפחות אולי לצמצם את חומרתה, אך גם יביא לידי ביטוי את נהיגתו של המשיב מלכתחילה במהירות סבירה, את תרומתו המשמעותית בהחלט של הולך הרגל להתרחשות האירוע, וכן את תמונת עברו התעבורתי של המשיב המלמדת כי הוא נהג שומר חוק בדרך כלל.
לפי פקודת התעבורה, מקום שהוגש כתב אישום נגד בעל רישיון נהיגה בעבירה שגרמה לתאונת דרכים בה נהרג אדם, יורה בית המשפט על פסילתו מלהחזיק ברישיון נהיגה עד למתן פסק דין בעניינו, ואולם רשאי בית המשפט שלא להורות על פסילה כאמור באם שוכנע כי אין בנהיגה ע"י הנאשם משום סכנה לציבור.

במקרה דנן עלה בידי המשיב לעמוד , במידה נתונה, בנטל השכנוע המוטל על כתפיו על כי מידת המסוכנות הנשקפת מהמשיב בנהיגתו איננה גבוהה דיה על מנת להצדיק פסילה עד למתן פסק הדין בהנחה שההליך בתיק העיקרי יארך תקופת זמן בלתי מבוטלת שאיננה ידועה בשלב זה.

לאור נתונים אלו, ביטל בית המשפט את התליית (פסילת) רשיון הנהיגה של הנהג הפוגע.
 

 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים