סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  עלייה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. 5% יותר הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2019 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  


             
_________
 










        
 
עובד המחזיר "רכב חברה", מפסיד ערכים חשובים מהם הוא נהנה רק במסגרת צי הרכב
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 6) >> עובד המחזיר "רכב חברה", מפסיד ערכים חשובים מהם הוא נהנה רק במסגרת צי הרכב
29-11-12

מאת: שמעון סודאי - יו"ר איגוד קציני הבטיחות

שווי השימוש ברכב הינו נושא כאוב שחומרתו רק הולכת ומתעצמת.  לצד מחירי הרכב החדש שעולים ובוודאי  ימשיכו לעלות עוד לקראת ינואר  2013 עקב שינוי בשערי המטבע, עולה גם "שווי השימוש" עקב ההצמדה למדד שנוספת בכל תחילת שנה. עליות אלו  יכו ביתר שאת את בעלי "רכב החברה"  ועוד עובדים יחזירו את רכב החברה שלהם וכך לצערנו יצאו ממעגל הפיקוח של קציני הבטיחות.

לא ניתן להתעלם מהמספרים המדברים בעד עצמם - ירידה של יותר מ- 15% במצבת כלי הרכב בשנת 2012, נכון לסוף חודש ספטמבר

לנוכח מצב עגום זה, נשאלת השאלה מה עושים על מנת לצמצם את גל המחזירים של "רכב החברה" ?

לכאורה, נראה כי אין הרבה מה לעשות ,אני דווקא חושב כי בהחלט יש מה לעשות !

הסברה -
יש להסביר לאלו המתעתדים להחזיר "רכב חברה" את היתרונות של "רכב חברה" ואת השרותים אותם הם מקבלים במסגרת זו, שכמוהם לא יהיו להם אם יוותרו על "רכב החברה" בין שרותים אלו ניתן למנות: טיפולים תקופתיים  בזמן במוסכים מורשים, החלפת חלפים בעת הצורך בפיקוח מקצועי של קצין הבטיחות, הדרכות מגוונות שנועדו לשפר את איכות הנהיגה,  קבלת רכב חדיש ומתקדם משופע באמצעים בטיחותיים מתקדמים המונעים ו/או מפחיתים את הפגיעות בגוף והנזקים לרכב כאשר מתרחשת תאונה, חיסכון בזמן וכסף הנובעים מכך ש"רכב חברה" הינו  חדש  ולכן אינו נזקק  ל"זמן מוסך" ועוד.

רכישה/ליסינג של רכבים חסכונים עליהם יש מיסוי יחסית נמוך -  הממשלה בצדק מעודדת רכישת רכבים "ירוקים" ורכבים מאובזרים בטכנולוגיות בטיחותיות מתקדמות, במטרה לצמצם את תאונות הדרכים וכמות הנפגעים. לצורך כך, הממשלה מוכנה "לשלם". על רבים מאביזרי הבטיחות  ברכב מוענקות נקודות. ככל שיש יותר נקודות, כך המס יורד. ניקוד גבוה משמעותו הנחה ניכרת במיסי הרכב  וצריך לדעת לנצל יתרונות אלו.  כך ניתן להוזיל את התשלומים הנדרשים מבעל הרכב הצמוד.
לעיון בכתבה בנושא אביזרי הבטיחות המעניקים ניקוד - לחץ כאן

בחירת רכב בהתאם לצרכים של העובד -  יש להתאים את סוגי הרכב בהתאם לצרכים של העובד ולא להעמיס עליו כלי רכב הגדול מכפי צרכיו. כך ניתן  לצמצם עוד את העלויות שהעובד נדרש לשאת.

מתוך כל האמור לעיל, ניתן לראות כי קיימות דרכים רבות בהן ניתן לנקוט על מנת למנוע "זליגת עובדים" מתוך ציי הרכב. אכן, זהו מסר על קצה המזלג אך אם  לא נדע להשכיל לטפל בתופעה בזמן, נמצא בכל שנה פחות מכוניות בציי הרכב המוסדי ועלייה בתאונות הדרכים -  ללא כל ספק !

נושא זה ידון גם בכנס הקרוב !

אשמח לקבל תגובתכם לנושא .




 
 

 

 
 


 



 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים