סיוע למעסיקים באיוש קציני בטיחות  |  13ֵ% פחות הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018 בהשוואה ל-2017  |  362 הרוגים בשנת 2017, 4% פחות מאשר בשנת 2016  |  נוהל 14 (מידע תעבורתי על נהגים) כפי שהוא היום, הוא בעיקר עול ואינו עונה על הדרישות  |  משתדרגים - מעתה, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה גם ב"פייסבוק"  |  


             
_________
 






 








        
 
כרית אוויר מנותקת - כישלון בטסט השנתי
דף הבית >> ארכיוני האתר >> ארכיון (המשך 6) >> כרית אוויר מנותקת - כישלון בטסט השנתי
22-11-12
מכוני הרישוי הונחו לאחרונה לא להעביר טסט מכוניות שנורית הזהרה  על תקלה כזו או אחרת דולקת בהן ובתוך כך, נורית הזהרה המתריעה על תקלה/ניתוק של כרית האוויר.

כרית אוויר הינה אביזר בטיחותי מן המדרגה הראשונה אך כשמושיבים פעוט במושב הקידמי, תמונה סכנת מוות לפעוט במקרה של תאונה בה הכרית נפתחת.

המכוניות החדשות מצויידות במתג המופעל ע"י מפתח המכונית, המאפשר הפעלה או ניטרול כרית האוויר הקידמית מול מושב הנוסע לצד הנהג.המטרה היא לאפשר להושיב במושב הקידמי פעוט בתוך מושב בטיחות המותקן על המושב הקידמי מבלי שהכרית תופעל במקרה של תאונה.

עם זאת, במכוניות במודלים ישנים יותר  לפני כ-10-15 שנים, בהן הותקנו כריות אוויר, לא היה מתג לניטרול כרית האוויר. אם רוצים להושיב פעוט במושב הקידמי, יש צורך לנטרל את הכרית באופן קבוע.

נטרול מעין זה מפעיל נורית הזהרה המתריעה על תקלה לכאורה בכרית האוויר וכאמור זה מצב בו המכונית תיכשל בטסט.

משרד התחבורה טוען כי ניטרול כרית האוויר שלא ע"י מתג, כמוהו כשינוי מבנה הרכב ופעולה זו אסורה לפי החוק.

בכל מקרה, מומלץ מבחינה בטיחותית כי פעוט לא ישב במושב הקידמי אלא רק במושב האחורי ואם אפשר, רצוי שישב במושב האמצעי שהוא הטוב ביותר מבחינה בטיחותית.



 
 

 


 


 


 

 
 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



  חזור למעלה כל הזכויות שמורות לאיגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה   טל: 03-6390149   פקס: 03-6872214
 
לייבסיטי - בניית אתרים